Koliko bomo spet preplačali to naložbo? Foto: BoBo
Koliko bomo spet preplačali to naložbo? Foto: BoBo

Ministrstvo za infrastrukturo je gradbeno dovoljenje, za katerega so vlogo vložili decembra lani, prejelo danes in velja tri leta, z možnostjo dvakratnega podaljšanja za eno leto, je pojasnil minister Peter Gašperšič.

Pričakuje, da se bodo prva pripravljalna gradbena dela na trasi (dostopne poti, priprava odlagališč, umiki komunalnih vodov ...) začela že letos, razpis za graditelja drugega tira pa bi po ministrovih pričakovanjih lahko objavili proti koncu leta 2017. Gašperšič računa, da bi tir lahko začeli graditi v dveh letih.

Projekt bo vodilo podjetje 2TDK
Vlada je v četrtek za namene projekta ustanovila tudi posebno projektno podjetje za drugi tir z imenom 2TDK in s sedežem v Ljubljani, ki bo sprva v 100-odstotni lasti države, nato pa bo predvidoma dokapitalizirano in mu bo podeljena koncesija za gradnjo drugega tira. Takrat bo podjetje po načrtih vlade nastopilo pravo funkcijo vlagatelja - do konca bo izvedlo razpis za gradnjo in po gradnji upravljalo infrastrukturo v koncesijskem obdobju, ki bo predvidoma trajalo vsaj 30 let.

V času, ko bo podjetje v celoti v državni lasti - država bo vanj vložila zemljišča in kapitalski vložek v vrednosti do 200 milijonov evrov -, bo skrbelo, da bodo stekla pripravljalna gradbena dela, za prijavo projekta na razpis za evropski denar in za pripravo razpisa za zasebne vlagatelje.

Po dokapitalizaciji, do katere naj bi prišlo sredi prihodnjega leta, pa bodo lahko stekli pogovori o sklenitvi pogodbe z zasebnimi vlagatelji in aktivnosti za zaprtje finančne konstrukcije. Manjkajoči denar bo treba najeti prek evropskega sklada za strateške investicije (EFSI). Šele po zaprtju finančne konstrukcije bo mogoče iti v razpis za gradnjo.

Ministrstvo oz. direkcija za infrastrukturo medtem trenutno pregleduje ponudbe za revizijo drugega tira, zdaj ocenjenega na 1,3 milijarde evrov. Gašperšič ocenjuje, da bi se lahko pocenil nekje do 200 milijonov evrov.