Minister meni, da mora uprava Mercatorja slediti strategiji razdolževanja ne glede na to, kako bodo prodajni postopki potekali, saj da je breme finančnega dolga prehudo. S tem bi si izboljšal poslovno kondicijo in pogajalsko izhodišče do bank, dodaja. Foto: BoBo
Minister meni, da mora uprava Mercatorja slediti strategiji razdolževanja ne glede na to, kako bodo prodajni postopki potekali, saj da je breme finančnega dolga prehudo. S tem bi si izboljšal poslovno kondicijo in pogajalsko izhodišče do bank, dodaja. Foto: BoBo
Metod Dragonja
Kot gospodarski minister se bo zavzemal, da vse poteka zakonito in v skladu z gospodarsko strategijo Slovenije, ki pa jo morajo še uskladiti. Foto: BoBo

Postopek prodaje Mercatorja se bo podaljšal za tri mesece. "Če v dosedanjih postopkih ni bilo pogojev za to, da se uspešno zaključi, tudi trimesečno podaljšanje roka ne daje nekih velikih možnosti, da se postopek zaključi," ocenjuje minister. Gre za zelo zahtevne postopke, dodaja. Eden izmed vidikov, ki jih je treba upoštevati, je, da bi bilo lažje delovati, če bi bil politično-gospodarski konsenz izrazitejši, a konsenza ni, ker so tudi programski koncepti strank v koaliciji nekoliko različni.

Minister se sprašuje, ali je podaljšanje roka za pogajanja za prodajo delnic v strateškem interesu Slovenije, ali želi imeti Slovenija lastno podjetje v trgovini na drobno ali tega podjetja ne potrebuje. "To morajo povedati predvsem tisti, ki skozi to verigo prodajajo, in treba se je poenotiti s tistimi, ki so danes lastniki," je dejal.

Strategije še niso uskladili
Pravi, da je širše gledano glede na stanje na kapitalskih trgih čas za prodajo izrazito neugoden. Z vidika strategije države pa je po njegovih besedah najpomembneje zagotoviti stanje, v katerem bodo imeli proizvajalci čim bolj kakovosten dostop na trg.

"Na žalost prioritet, v katerih panogah se bo slovensko gospodarstvo razvijalo naprej, znotraj te vladne koalicije še nismo uskladili. Uskladitev gospodarske strategije je v tem trenutku prioriteta," poudarja.

Ena velikih nevarnosti prevzema Mercatorja pa je po ministrovem mnenju ogroženost delovnih mest. Kot je izpostavil, prevzem vedno zahteva racionalizacijo in optimizacijo, kar se odraža tudi pri znižanju števila zaposlenih.

Kupec, ki ni pokazal denarja
Tudi minister za kmetijstvo in okolje Dejan Židan opozarja na tveganja pri prodaji Mercatorja in meni, da je postopek skrb vzbujajoč. Želi si, da bo partner nekdo, ki bo omogočal nadaljnje širjenje Mercatorja in ga bo gledal kot strateško naložbo.

Agrokor je po njegovem mnenju napačen kupec, zlasti zato, ker je sam proizvajalec hrane in išče nove prodajne police. Mercator pa je, kot svari, še vedno zelo pomemben za slovenskega kmeta, obrtnika in industrijo. Tudi glede na to, da imamo kupca, ki še ne more pokazati denarja za kupnino Mercatorja, je prodaja po Židanovih besedah veliko tveganje.

Spomnil je še, da imamo v Sloveniji veliko slabih izkušenj s kupci, ki pridejo kupovat brez denarja. Kljub temu upa, da se bo ta zgodba na koncu dobro končala.

Težava tudi v Pivovarni Laško
Po besedah gospodarskega ministra Dragonje pa je težava tudi v tem, da je ena izmed prodajalk - Pivovarna Laško - prezadolžena. Prav tako Laško mogoče ni deležno tako visoke stopnje podpore aktualne vlade zaradi hipotek iz preteklosti, ki so povezane z modelom lastništva, ki ga je udejanjil Boško Šrot, pravi.

Poleg tega, poudarja minister, ima Laško vloženo razmeroma veliko tožbo zoper državo zaradi preprečitve notranje združitve Pivovarne Laško, Pivovarne Union in Radenske. To je lahko še eden dodatnih bistvenih elementov, zakaj se postopek razvija, kot se, dodaja minister.