Adria Airways se bo morala po mnenju Marka Anžurja bolj približati turistično usmerjeni družbi. Foto: BoBo
Adria Airways se bo morala po mnenju Marka Anžurja bolj približati turistično usmerjeni družbi. Foto: BoBo
Adria Airways
Kot dodatno težavo Anžur izpostavlja preveliko navezanost na nemško Lufthanso, saj praktično 90 odstotkov poletov opravijo za njihove nadaljnje povezave. Foto: MMC RTV SLO

Dodaja, da je vedno bolj prepričan, da lahko Adria preživi samostojno, tudi brez strateškega partnerja, in pravi: "Če bi imel denar, bi ga vložil v Adrio." Kandidat za trajnega predsednika uprave slovenske letalske družbe je v intervjuju za Sobotno prilogo izpostavil tudi, da je s poslovanjem v prvem letošnjem četrtletju je zadovoljen, saj gre to po načrtih in je bistveno boljše kot v istem obdobju lani - skoraj za tri milijone evrov.

Smernice sicer kažejo, da klasični regionalni letalski prevozniki, kot je Adria Airways, izginjajo s trga in tudi Anžur priznava, da ima tukaj Adria z zdajšnjim poslovnim modelom težave - v družbi so zato začeli koncept "first minute" ponudb, torej cenovno ugodnejših kart v primeru dovolj zgodnjega nakupa, zavedajo pa se, da morajo povečati število turističnih potnikov: "Naša struktura potnikov je, v Sloveniji pa sploh, od 60 do 65 odstotkov poslovnih potnikov, medtem ko je po svetu razmerje obratno. Mi izgubljamo veliko turističnih potnikov, ki letijo predvsem iz Benetk in delno iz Zagreba", pravi Anžur.

"Nikoli ne bomo Ryanair"
Adria Airways se bo morala po njegovem mnenju bolj približati turistično usmerjeni družbi. "Zelo v narekovajih rečeno nizkocenovnikom. Nikoli ne bomo Ryanair," je dejal in dodal, da bo treba oblikovati nekakšen hibrid, ob čemer je spomnil na Easyjet, ki se "nadgrajuje in poskuša dobiti poslovne potnike, kjer je denar".

Razmišljajo tudi o novih destinacijah, npr. Berlinu, dodatnih povezavah z Rusijo in nekaterih drugih linijah, na Balkanu pa bolj kot na Kosovu Anžur priložnosti vidi v Srbiji in Albaniji.

Kot dodatno težavo je izpostavil preveliko navezanost na nemško Lufthanso, saj praktično 90 odstotkov poletov opravijo za njihove nadaljnje povezave. "Naš cilj je, da to odvisnost razbijemo, znižamo tveganost poslovanja in potnikom omogočimo povezave tudi prek drugih partnerjev," je dejal.

Upa na ugodno rešitev
Glede prodaje 74,87-odstotnega deleža Adrie Airways, ki ga prodajajo država, banke in državna Posebna družba za podjetniško svetovanje, je Anžur dejal, da so pogovori o prodaji po njegovih informacijah resni in zelo intenzivni, težko pa špekulira, kdaj bi lahko prišlo do dogovora. "Stvari ne gredo tako hitro, kot bi si želeli, ampak v šestih mesecih bi se to morda lahko zgodilo," je dejal.

Evropska komisija je novembra lani začela preiskavo, ali je država v preteklosti z več ukrepi v korist Adrie Airways kršila pravila EU-ja o državni pomoči. "Vse je trenutno v postopku, prijave so nehali zbirati in prijavil se je eden, češ da je bil oškodovan. Je v postopku, ocenjujemo, da bo trajalo približno dve leti," je dejal Anžur, ki pričakuje ugodno rešitev. Nekaj ugodno rešenih primerov je že bilo, npr. glede družbe Air Malta.

KPK je tisti, ki lahko sodi
Glede "afere" z domnevno poceni vozovnicami za nekatere pomembne javne osebnosti, tudi politike, je Anžur ponovil, da je primer vozovnic predan Komisiji za preprečevanje korupcije, ki lahko sodi o tem, ali gre za neupravičeno izdajo kart. "Tisto, kar me moti - še enkrat: sem prvi za to, da se stvari raziščejo za nazaj, ne samo pri teh letalskih vozovnicah, ampak tudi pri drugih stvareh -, je, da stvari prihajajo v javnost tako rekoč od dneva, ko je bila razrešena prejšnja uprava," je dejal.