Prodaja smučarske opreme je upadla tudi zaradi slabe zimske sezone, sporočajo iz podjetja. Foto: BoBo
Prodaja smučarske opreme je upadla tudi zaradi slabe zimske sezone, sporočajo iz podjetja. Foto: BoBo
Jadrnice
Lani so prodali za 23 odstotkov manj jadrnic, je pa letos naročil več. Foto: BoBo
Begunje
Proizvodnja v Begunjah. Foto: BoBo
MMC RTV SLO

Vse tri Elanove divizije imajo rast in vodstvo podjetja je zadovoljno z rezultati poslovanja v prvi polovici leta.
V begunjskem Elanu imajo po menjavi lastnikov in krajšem prehodnem obdobju letos rast na vseh divizijah. Ob tem sledijo zastavljenemu načrtu obsežnih investicij v stavbe, opremo in zaposlene, ki bodo letos znašale okoli pet milijonov evrov.

Kot je pojasnil glavni izvršni direktor Elana Jeffrey Tirman, ob koncu enega projekta že začenjajo novega. Na začetku julija so tako v podjetju končali prenovo velike proizvodne hale, ki je namenjena proizvodnji za segment vetrne energije in omogoča rast izdelave ohišij z 69 na 115 letno.

Hkrati že iščejo druge stavbe v tovarniškem kompleksu, ki bi jih lahko prenovili. "Dejstvo je, da naše poslovanje raste, zato potrebujemo več prostora za proizvodnjo. Poleg tega vlagamo v našo dediščino, saj urejamo nov muzej, ki bo predstavil živahno zgodovino Elana. Prenavljamo tudi našo trgovino," je povzel Tirman.

Zaposlovanje in štipendije
Sočasno raste število zaposlenih. V družbah skupine Elan so po skoraj 15 letih znova vzpostavili sistem podeljevanja štipendij dijakom in študentom tehničnih smeri, predvsem lesarstva, strojništva in mehatronike. Tako so avgusta objavili razpis za podelitev kadrovskih štipendij in na podlagi vseh prispelih vlog izbrali osem štipendistov.

Trenutno je v Elanu okoli 800 zaposlenih, medtem ko je na začetku lanskega leta število zaposlenih znašalo okoli 650. "Imamo lepo rast in smo veseli, da smo lahko del te skupnosti," je sklenil Tirman, ki je zadovoljen tudi z rastjo prodaje v vseh treh divizijah in s poslovnimi rezultati ob polletju, podrobnosti pa ni izdal.

Podvojen čisti dobiček
Sodeč po letnem poročilu za leto 2016, objavljenem na spletni strani agencije za javnopravne evidence in storitve, so čisti prihodki od prodaje družbe Elan v letu 2014 znašali 54,6 milijona evrov, v letu 2015 so se zaradi širitve divizije vetrne energije dvignili na 58,7 milijona evrov, lani pa so znašali 58,4 milijona evrov. Čisti dobiček je lani dosegel 1,26 milijona evrov, medtem ko je leto predtem znašal 3,6 milijona evrov.

V podjetju so preteklo leto z vidika poslovnih rezultatov označili za uspešno. Tudi sicer se je stanje v podjetju izboljšalo, saj se je s privatizacijo podjetja poslovanje stabiliziralo, s tem pa so se umaknila tudi nekatera druga tveganja in bremena preteklosti. To je pozitivno prispevalo k dvigu ugleda Elana, ki je pridobil nove stranke in okrepil obseg sodelovanja z obstoječimi, kar je privedlo do povečanja naročil v letu 2017.

Najvišja rast na vetrni diviziji
Najvišjo, in sicer kar 34-odstotno rast prihodkov, je imelo podjetje že lani na vetrni diviziji, kjer je ustvarilo 18,6 milijona evrov prihodkov. V morski diviziji je bilo medtem prodanih za 23 odstotkov manj jadrnic kot leto predtem, a se bo že letos število jadrnic povečalo s 66 na več kot 80. Navtična divizija Elana tako v prihodnjih letih načrtuje od 15- do 20-odstotno rast.

Slabše pri smučarski opremi
Zimsko športno divizijo pa je lani zaznamovala globalno gledano ena najslabših zimskih sezon. Pomanjkanje snežnih padavin je namreč povzročilo padec naročil smučarske opreme. Prodaja smuči Elanove blagovne znamke je lani znašala 21 milijonov evrov, kar v primerjavi z letom predtem pomeni 12-odstotni padec, prodaja smuči drugih blagovnih znamk pa se je povišala za štiri odstotke, na 4,7 milijona evrov.