Temelj za odločitev o nadaljnji usodi Slovenskih železnic bodo tudi ugotovitve posebne revizije. Foto: MMC RTV SLO
Temelj za odločitev o nadaljnji usodi Slovenskih železnic bodo tudi ugotovitve posebne revizije. Foto: MMC RTV SLO
Patrick Vlačič in Borut Pahor
Minister Vlačič in premier Pahor sta znova obiskala železnice. Pahor je prepričan, da je treba pri reševanju družbe najprej sanirati dolgove za nazaj, Vlačič pa bo glede tega v prvi polovici maja pripravil predlog, ki bo romal na vlado. Foto: MMC RTV SLO
Slovenske železnice
SŽ bo imel tudi letos za približno 30 milijonov evrov izgube. Foto: MMC RTV SLO
Pahor in Vlačič obiskala železnice

Pogoji za uspešno poslovanje SŽ-ja v prihodnje bodo po besedah ministra Patrika Vlačiča vzpostavljeni skladno z odločitvami, ki jih mora država sprejeti kot njihov lastnik. Odločitve je mogoče pričakovati v prvi polovici maja. Do takrat bo svoje delo opravila medresorska komisija, železnice pa bodo pripravile svoje strateške usmeritve.

Na odločitve bodo vplivale ugotovitve revizije
Temelj za odločitev o nadaljnji usodi SŽ-ja bodo tudi ugotovitve posebne revizije, ki so jih deležniki prejeli danes. "Revizija je narejena in njeni sklepi so pomembni za naše nadaljnje delo," je po koncu že šestega obiska na SŽ-ju poudaril predsednik vlade Borut Pahor.

Ugotovitve posebne revizije je treba še dokončno urediti, a ta je potrdila, da so se v preteklosti sredstva iz transportnih prihodkov pretakala v infrastrukturo. Direktor družbe Goran Brankovič je prepričan, da bo država kot lastnik Slovenskih železnic na podlagi ugotovitev dobila političen in ekonomski vzvod za pravično porazdelitev bremen za nazaj.

Pahor zadovoljen z izsledki revizije
Pahor, ki je zadovoljen, da so izsledki posebne revizije glede napotkov za delo v prihodnje jasni, opozarja, da je treba ukrepati hitro. "Slovenske železnice so na operacijski mizi. Imamo možnost, da jih rešimo, a so pri tem potrebni hitrost, odločnost in transparentnost ter razumevanje politične in strokovne javnosti," zatrjuje premier, ki pričakuje, da se bodo železnice sčasoma "iz operacijske sobe preselile v sobo za posebno nego, pozneje pa v polni kondiciji opravljale svojo vlogo".

Pogledi o prihodnji organiziranosti družbe se za zdaj še razlikujejo - Brankovič zagovarja holdinški sistem, delavski direktor Albert Pavlič pa se zavzema za enovitega, a Pahorja razhajanje v pogledih o prihodnji organiziranosti ne skrbi. Do naslednjega obiska na železnicah pa pričakuje, da se bodo o tem uskladili vsi deležniki. "Odsvetujem sklepanje političnih kompromisov. Sistem mora biti zasnovan tako, da bo pripeljal do rezultatov, ki jih vsi pričakujemo," opozarja premier.

Pahor še aprila na pogovor z Mehdornom
Stališče do prihodnje organiziranosti SŽ-ja želi predsednik vlade slišati tudi od morebitnega svetovalca pri sanaciji družbe, nekdanjega prvega moža podjetja Deutsche Bahn Hartmuta Mehdorna. Z njim se bodo na neformalnem sestanku srečali v tem mesecu. "Pripravljen je slišati in postaviti vprašanja, ki bi njemu in nam omogočala, da se dogovorimo za formalni sestanek kmalu po tem, ko naj bi padla odločitev o morebitnem skupnem sodelovanju," je pojasnil Pahor.

Premier je prepričan, da je treba pri reševanju družbe najprej sanirati dolgove za nazaj. Po zagotovilih Vlačiča bo glede tega ta v prvi polovici maja pripravil predlog, ki bo romal na vlado. "Želimo vzpostaviti možnost za normalno poslovanje Slovenskih železnic za v prihodnje in vzpostaviti tako stanje, da bodo železnice dolgoročno kapitalsko ustrezne," je poudaril.

Največji infrastrukturni zalogaj SŽ še čaka
Polletna bilanca obiskov premierja Pahorja na Slovenskih železnicah je po mnenju vseh deležnikov zadovoljiva, a največji infrastrukturni zalogaj - gradnja drugega tira med Koprom in Divačo v vrednosti 800 milijonov evrov - pa železnice oz. državo kot njenega lastnika še čaka. Prvi nadzornik železnic Andrej Godec pravi, da bodo drugi tir gradili v dveh stopnjah. Konec maja ali na začetku junija bo končana projektna dokumentacija, začetek del pa je predviden konec oktobra oz. na začetku novembra, napoveduje Godec.

Slovenske železnice bodo imele tudi letos za približno 30 milijonov evrov izgube, a Pahor poudarja, da je najpomembneje, da so z nekaterimi ukrepi preprečili stečaj.

Pahor in Vlačič obiskala železnice