V Zagrebu je bil Uber najprej deležen negodovanja taksistov, nato so se mu začeli pridruževati. Foto: Reuters
V Zagrebu je bil Uber najprej deležen negodovanja taksistov, nato so se mu začeli pridruževati. Foto: Reuters

"Na Hrvaško smo prišli pred skoraj 10 meseci, eden naslednjih korakov pa je Slovenija," je povedal Tremac in pri tem napovedal, da storitev UberX za Ljubljano pripravlja posebno presenečenje. O konkretnem datumu Tremac še ni mogel govoriti, vendar upajo, da se bo to zgodilo še pred koncem letošnjega leta.

Prav tako je težko ocenil, koliko voznikov bi lahko Uber pritegnil v Ljubljani. Vendar pa bodo morali biti partnerji samostojni podjetniki ali podjetja, ki izpolnjujejo zastavljene varnostne standarde in poslujejo v skladu z davčno ter drugo zakonodajo. Ker so vsa plačila brezgotovinska, je mogoče slediti vsem transakcijam, plačani so tudi vsi davki, je pojasnil sogovornik.

Večinoma vozijo za dopolnitev dohodkov
Na Hrvaškem prek Uberjeve platforme vozijo vozniki zelo različnih profilov - od ljudi, ki so prej opravljali prevoze v turizmu, na primer med letališči in hoteli, pa rent-a-car agencije in tudi taksisti, ki so se pridružili Uberju. Pri Uberju so priložnost za zaslužek našli številni brezposelni, celo nekateri upokojenci si tako povečajo svoje prihodke, je poudaril Tremac. "Le za 35 odstotkov naših partnerjev pomeni delo prek Uberjeve platforme glavni vir zaslužka," je povedal.

Ob vstopu Uberja na hrvaški trg se je pojavilo nekaj nasprotovanja in negodovanja klasičnih taksistov. "Zdaj pa vse več taksistov prihaja k nam," je dodal Tremac. Poudaril je, da podatki kažejo, da kljub hitri rasti Uberja povpraševanje po storitvah taksistov ne upada.

Pri nas dobro sprejeti
V Sloveniji za zdaj negativnih odzivov niso zaznali, ne v pogovorih z mestnimi ne z državnimi oblastmi. "Naš cilj je sodelovati z glavnim mestom in državo pri razvoju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva," je zagotovil.

Uber želi biti povsod - v vsakem mestu, kjer se kažejo potrebe po trajnostni mobilnosti, kjer obstaja digitalna ekonomija, kjer imajo ljudje pametne telefone in želijo manj uporabljati svoje avtomobile, je pojasnil Tremac. Hiter napredek v tehnologiji pa podjetju omogoča, da kritično maso doseže v vse manjših mestih. "Zdaj so za nas zanimiva že mesta, ki so mnogo manjša od Ljubljane," je pojasnil.

Njihove izkušnje kažejo tudi, da lahko eno Uberjevo vozilo nadomesti šest zasebnih vozil. To pomeni občutno manjše obremenitve za mesta, njihovo infrastrukturo in okolje kot celoto. "Manj je naložb v ceste, parkirišča, več prostora je za šole, parke, bolnišnice," je poudaril Tremac.

Dotaknil se je tudi slovaške aplikacije Hopin, ki je v Ljubljano prišla pred kratkim. Kot je poudaril, gre za drugačen poslovni model od njihovega. Vsaka konkurenca pa je dobrodošla, saj imajo uporabniki več izbire. "Tako so meščani in turisti bolj zadovoljni," je še dejal.