Fotografija je simbolična. Foto: BoBo
Fotografija je simbolična. Foto: BoBo
Dušan Zorko zapušča 2TDK, ki ga bo od srede vodil Pavle Hevka

Z odločitvijo uprave o priznanju sposobnosti za sodelovanje v drugi fazi javnega naročila se je na seji seznanil nadzorni svet projektnega podjetja, je povedal novi generalni direktor 2TDK-ja Pavle Hevka.

Družba 2TDK je sposobnost za oba odseka priznala Gorenjski gradbeni družbi v sodelovanju s češkim Metrostavom in CGP-jem, avstrijskemu Strabagu, ki se je povezal z nemškim podjetjem Ed Züblin in turškim Gülermak Agirom, prav tako v igri ostajata ponudbi Kolektorja CPG v sodelovanju z Yapi Merkezijem in Özaltinom ter turškega gradbenega podjetja Cengiz.

Pritožbe pričakujejo

"Čakamo na pravnomočnost. Če ne bo pritožb, nadaljujemo drugo fazo, v kateri pridobimo cene in začnemo gradnjo. Tega si najbolj želimo," je v izjavi za javnost poudaril Hevka. Je pa dodal, da pritožbe pričakujejo, z njimi pa se bo ukvarjala državna revizijska komisija. Brez pritožb bi bila sicer odločitev pravnomočna v osmih delovnih dneh.

Hevka je pojasnil, da je uprava odločitev, ki jo je soglasno podprl nadzorni svet, sprejela po preučitvi vse dokumentacije in veljavne zakonodaje. Pri tem je poudaril predvsem tretji protikoronski sveženj, ki je bil sprejet maja.

Turčija ima sporazum, Kitajska pa ne

"Družba 2TDK je pri odločitvi ravnala skladno z veljavno zakonodajo, ki spodbuja in pospešuje hitrejši razvoj gospodarstva in rast investicij po epidemiji covida-19. Skladno z omenjeno zakonodajo gospodarski subjekti iz tretjih držav v postopku javnega naročila sodelujejo, če imajo države sklenjen večstranski ali dvostranski trgovinski sporazum," so v sporočilu za javnost zapisali v projektnem podjetju.

Hevka je pojasnil, da Turčija ima podpisan dvostranski dogovor s Slovenijo, zato turška podjetja lahko sodelujejo v nadaljnji fazi projekta, "Kitajci pa ga žal nimajo". Kot je še dodal, je rok, da bi bil drugi tir dokončan leta 2025 in leto pozneje predan v uporabo, v tem trenutku še ulovljiv.

Znani izvajalci glavnih del pri izgradnji drugega tira