Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 6 glasov Ocenite to novico!
V Sloveniji je vsako leto več delovnih migrantov. Foto: BoBo
       Na območju svoje občine je imelo delovno mesto največ prebivalcev občin Ljubljana (83 odstotkov), Novo mesto (73,4 odstotka) in Maribor (71,4 odstotka), najmanj zaposlitev v svoji občini pa so imeli prebivalci občine Trnovska vas in Hodoš (v vsaki manj kot 10 odstotkov).       

Dodaj v

V Slovenji se več kot polovica delovno aktivnih ljudi na delo vozi v drugo občino

Največji delež delovnih migrantov ima Trzin
25. marec 2018 ob 15:11
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V Sloveniji je bilo konec leta 2017 skoraj 437.500 medobčinskih delovnih migrantov, kar je več kot polovica delovno aktivnega prebivalstva.

Konec leta je bilo v Sloveniji skoraj 836.000 delovno aktivnih ljudi, med katere kmetje niso prišteti. Delovno aktivnih, ki imajo delovno mesto v občini prebivališča, je vsako leto manj, saj jih je že več kot polovica medobčinskih delovnih migrantov. Konec leta 2017 je bilo ljudi, ki so imeli delo v svoji občini, slabih 400.000 oziroma 47,7 odstotka, kar je pol odstotka manj kot leto prej.

V Trzinu trikrat več delovnih mest, kot je delovno aktivnih prebivalcev
Med 212 slovenskimi občinami izstopa občina Trzin, ki je imela lani trikrat več delovno aktivnih ljudi kot delovno aktivnih ljudi s prebivališčem v tej občini. V Trzin se je tako vsak dan pripeljalo več kot 5.000 ljudi. A z delovnimi migracijami je najbolj obremenjena občina Ljubljana, kamor dnevno prihaja na delo več kot 122.000 ljudi iz drugih občin.

Izrazito delovne občine so po podatkih statističnega urada tiste, v katerih je število vseh delovno aktivnih vsaj za 16 odstotkov višje od števila delovno aktivnih prebivalcev. Ob koncu lanskega leta je bilo takšnih občin 18, in sicer poleg Trzina še Ljubljana, Nazarje, Kidričevo, Murska Sobota, Odranci, Zreče, Novo mesto, Gornja Radgona, Maribor, Celje, Ptuj, Lenart, Idrija, Velenje, Nova Gorica in Slovenj Gradec.

Med posameznimi statističnimi regijami je delovnih migracij manj kot med občinami, saj zavzemajo regije večje teritorialno območje. Medregijskih delovnih migrantov je bilo tako lani več kot 160.000 oz. dobrih 19 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva.

Še manj pogoste so delovne migracije med kohezijskima regijama. Lani je bilo takšnih delovnih migrantov nekaj več kot 82.400 oz. 9,9 odstotka delovno aktivnega prebivalstva. V zahodni Sloveniji je bilo za 12,1 odstotka več delovnih mest, kot je bilo delovno aktivnih ljudi s prebivališčem v tej kohezijski regiji.

Tujci dnevni migranti so državljani sosednjih držav, ki delajo v Sloveniji, a tu ne prebivajo. Delovno aktivnih je bilo nekaj več kot 3.100 tujcev dnevnih migrantov, od tega 80,8 odstotka moških. Največ jih je prihajalo iz Hrvaške.

La. Da.
Prijavi napako
Komentarji
ATP
# 25.03.2018 ob 15:18
Ce pa imamo toliko obcin, ki so tako majhne.

Gres k sosedu na obisk in ze si v drugi obcini :-)
nemi
# 25.03.2018 ob 15:17
Kmalu bom tudi jaz eden izmed njih, z veseljem bi ostal v Ljubljani in se vozil z kolesom in ne obremenjeval cest, ampak si preprosto ne moram privoščiti stanovanja v Ljubljani, kje v okolici pa lažje. Tako da bojo moji prispevki šli v drugo občino ampak vso infrastrukturo bom pa koristil v Ljubljani. Ampak vsi bojo pa še vedno poudarjali da najbolj primankuje LUKSUZNIH stanovanj :) v Ljubljani.

Se kmalu vidimo na obvoznici ob petih!
poppy
# 25.03.2018 ob 15:21
Res potrebujemo 200 občin ja.
gospod iskreni
# 25.03.2018 ob 15:41
Glede na majhnost države nič posebnega. Bolj smiseln podatek bi bil, koliko se jih vozi z osebni avtomobilom in koliko z javnim prevozom
pepar
# 25.03.2018 ob 16:43
Jaz se tudi vozim v drugo občino v službo.
Res pa je tudi da imam do delovnega mesta ene 3 kilometre
Tole pisanje je ravno ta prostor zapolnit
zorkom
# 25.03.2018 ob 15:52
pri tolikšnem številu občin,pa to res ni problem
JBT
# 25.03.2018 ob 18:25
Ukiniti vsaj polovico občin in ponoviti analizo.
Klankon
# 25.03.2018 ob 16:04
@Troyan Ukini samega sebe. Se ti vidi da ti tam zgoraj primankuje nekaj.
Klankon
# 25.03.2018 ob 17:31
@SF0100 Ti si še eno tele, vklopi tisto stvar tam zgoraj, če sploh imaš kaj not.
Igo
# 25.03.2018 ob 17:20
Lepo bi bilo imeti delo v isti občini. Kolo bi manj počivalo v garaži :D
ap72
# 25.03.2018 ob 15:38
Med 212 slovenskimi občinami izstopa občina Trzin, ki je imela lani trikrat več delovno aktivnih oseb kot delovno aktivnih oseb s prebivališčem v tej občini.

lada zbudi se
skorpijon93
# 26.03.2018 ob 22:22
statistika kaže da se letno izseli več kot 8.000 državljanov kar je v letih 2012-2016 41.692 državlajnov, kar je največ po osamosvojitvi, ne gre nam dobro ! uvažajo pa poceni delovno silo
samogledam
# 25.03.2018 ob 17:10
nič novega, človek je vedno iskal bolje plačano delo in se vozil na delo...včasih so vstali ob 3 zjutraj da so peš prišli do vlaka in nato peš do službe, da so prispeli ob 6 na delovno mesto...danes je avto nuja in variabilen čas prihoda na delo ekonomsko upravičen med 6-8.
Bolj pa odobravam dnevne migrante iz tujine in v tujino, da je vsak doma v svoji fari.
ElTorro
# 26.03.2018 ob 19:50
Stroške vsakodnevnega prevoza na delo ukinit, pa bo takoj statistika malo boljša

In dobili bomo dodaten pritisk na cene nepremičnin v mestih. Ljubljančani so verjetno navdušeni nad idejo, da bi se v mesto želelo preseliti dodatnih nekaj deset tisoč ljudi.

In ne, to ni noben slovenski unikum.....tudi v Avstriji dobijo ljudje nadomestilo za prevoz na delo. Le da ga ne plača delodajalec ampak država v obliki davčne olajšave.

Takšna nadomestila so nujna za preživetje nekaterih ruralnih predelov države. V nasprotnem primeru nas čaka popolna degradacija določenih območij Slovenije, ki ne zagotavljajo lokalnih delovnih mest.
mihael1
# 25.03.2018 ob 23:45
Ja , tole placilo prevoza sigurno tudi dela svoje.
Kar je najbrz se ena slovenska posebnost.
Nekateri na ta racun dobijo precejsen dodatek in se jim to prevazanje se kako splaca.
Knight Kant
# 25.03.2018 ob 17:17
V Slovenji se več kot polovica delovno aktivnih ljudi na delo vozi v drugo občino
-----------
Torej bi več kot polovica delovno aktivnih v Sloveniji morala imeti ugodnejšo davčno obravnavo, kot jo zahtevajo čezmejni migranti, ki se iz obmejnih slovenskih občin vozijo na delo sosednje obmejne avstrijske občine.
Knight Kant
# 25.03.2018 ob 17:19
Stranka medobčinskih dnevnih migrantov bi torej lahko slavila absolutno zmago na volitvah.
Binder Dandet
# 26.03.2018 ob 06:49
"Stroške vsakodnevnega prevoza na delo ukinit, pa bo takoj statistika malo boljša!"

Morda je nerodno zapisal, ampak je nekaj resnice v tem. Imam prijatelje, ki imajo prebivališče še vedno v rodni občini, čeprav že 10 let delajo v mestu, kjer so študirali.

Drugi razlog je majhnost oz razdrobljenost občin.

"Onesnažujejo, ne porabijo nič kar zaslužijo in iščejo zastonj parkinge na lastnini, ki ni njihova."

Za malico imajo pa zrak in sončno svetlobo? Pa še te ne v Ljubljani.:) Se pa strinjam, da bi z dvigom bruto in ukinitvijo plačila prevoza na delo tisti moj prvi razlog izničil in bi se slika popravila.
SF0100
# 25.03.2018 ob 17:27
Jaz bi nabil takse za "vozače" v velika mesta.

Onesnažujejo, ne porabijo nič kar zaslužijo in iščejo zastonj parkinge na lastnini, ki ni njihova.

Poleg tega pa ima 3/4 vozačev na šihtu izgovor za vsako stvar, da se vozijo... ja sine, tvoj problem, ne bit pogolten in si najdi šiht doma.

Jaz bi dvignil bruto plačo za 200 bruto in ukinil plačilo prevoza. Pa bi bil takoj red.
Troyan
# 25.03.2018 ob 15:48
Stroške vsakodnevnega prevoza na delo ukinit, pa bo takoj statistika malo boljša!
Kazalo