AVK meni, da bi razpis pokazal resnično tržno vrednost javnih površin. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
AVK meni, da bi razpis pokazal resnično tržno vrednost javnih površin. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić

Mnenje agencije (AVK) so v preteklih dneh poleg mestne občine prejela še štiri majhna podjetja, ki so se tudi pritožila, in sicer Urbanum, E-Media, Reklame in Sax plus, pišejo Finance. Agencija v njem predlaga spremembo odloka o oglaševanju in drugačno razlago, kaj so proste lokacije za oglaševanje na javnem kraju. Po njihovem mnenju so to tudi tiste, ki jih MOL zdaj brez razpisa in s podaljševanjem pogodb že oddaja.
V Ljubljani, pa tudi drugod v Sloveniji ima prevladujoči položaj na trgu zunanjega oglaševanja družba Europlakat s številnimi povezanimi podjetji, piše časnik. Vendar na MOL-u zagotavljajo, da bodo mnenje AVK-ja v celoti upoštevali, izvedli javni razpis za proste lokacije in dopolnili odlok o oglaševanju.
Že leta nespremenjeno stanje
Agencija v mnenju ugotavlja, da so lokacije za zunanje oglaševanje na javnih površinah MOL-a dane v najem istim ponudnikom že dolgo časovno obdobje, oddane so bile - brez razpisa - že pred letom 1999, najem pa je bil nazadnje podaljšan s pogodbami v letih 2007 in 2008 ter aneksi.

Po njihovih ocenah je na območju MOL-a okoli 5.000 oglasnih mest, taksa pa se plačuje za 1.857 javnih in zasebnih lokacij. Poleg tega je občina v zameno za avtobusne nadstrešnice oddala še 878 površin, v zameno za Bicikelj pa še 426 površin, oboje Europlakatu, česar odlok o oglaševanju ne zajema.
Omenjeni ponudnik naj bi tako skupaj z javno-zasebnimi partnerstvi v MOL-u imel v najemu dve tretjini lokacij, kjer se plačuje taksa. Na AVK-ju poleg tega še menijo, da bi z javnim razpisom lahko preverili resnično tržno vrednost javne dobrine, poleg tega bi bil vsem ponudnikom omogočen dostop do lokacij.