Krizna skupina ministrov bo v sredo razpravljala o morebitni dokapitalizaciji Slovenskih železnic. Foto: SD
Krizna skupina ministrov bo v sredo razpravljala o morebitni dokapitalizaciji Slovenskih železnic. Foto: SD

Sindikati so namreč prepričani, da bi združevanje Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope v skupno logistično podjetje vodilo v odpuščanja in lažje prevzemanje teh ključnih podjetij. Vlačič odgovarja, da logistika kot priložnost za Slovenijo lahko pomeni dodatne, nove zaposlitve in ne odpuščanj.

"Nikogar ni treba biti strah"
Sicer pa po njegovih besedah še ni bila sprejeta nobena odločitev. Prav tako ni nujno, da bo končna oblika logističnega holdinga takšna, kot je predstavljena zdaj. "Lahko, da bo precej drugačna," je zatrdil. Štiri delovne skupine, v katere so vključeni tudi predstavniki podjetij, bodo namreč do druge polovice avgusta pripravile svoja izhodišča glede prihodnje strukture logističnega podjetja.

Nato bodo ta izhodišča skupaj s strokovno javnostjo prevetrili na posebni konferenci in oblikovali smiselno celoto, o kateri bo lahko nato odločila vlada. "Nič še ni odločeno, nič še ni dokončno, nikogar ni treba biti strah. Veliko je odprtih vprašanj, na katere je treba najti odgovore, in prav to je smisel tega procesa."

Vlačič razume strah sindikatov, saj se ljudje načeloma bojijo sprememb, a verjame, da bodo skozi proces dosegli dobre rešitve. Država bi kot lastnik Slovenskih železnic, Luke Koper in prek skladov tudi Intereurope sicer stvari lahko pustila nespremenjene, a razmere niso dobre, saj so vsa tri podjetja v dolgovih. "Kot lastnik menimo, da je treba nekaj narediti, in to ne tako, da saniramo posamezno podjetje in potem čakamo, kaj se bo zgodilo. Temu je namenjen tudi proces oblikovanja neke nove strukture," je poudaril.

Dokapitalizacija ni dovoljena še nekaj let
Kmalu se bo sestala tudi krizna skupina ministrov in razpravljala o morebitni dokapitalizaciji Slovenskih železnic. Po pojasnilih ministra za finance Franca Križaniča dokapitalizacija iz proračuna sicer ni dovoljena še nekaj let, ker so železnice že dobile državno pomoč. "Treba bo najti nove vire, partnerje. Te se bo dalo poiskati, ker je interes za investicije na tem področju velik," je dodal Križanič.