Rado Likar predseduje parlamentarni komisiji, ki preiskuje domnevne nepravilnosti pri gradnji avtocest. Foto: MMC RTV SLO
Rado Likar predseduje parlamentarni komisiji, ki preiskuje domnevne nepravilnosti pri gradnji avtocest. Foto: MMC RTV SLO
Ivan Zidar
Je bila zabeležka sestanka iz avgusta 2004 zgolj "SCT-jev seznam želja" ali pa konkreten dogovor, ki se je pozneje uresničil? Foto: EPA

Sploh so aneksi zaščitni znak SCT-ja.

Rado Likar

Predsednik preiskovalne komisije o gradnji avtocest Rado Likar (SDS) je na novinarski konferenci povedal, da je zaslišanje treh nekdanjih vodilnih Darsa - Jožefa Zimška, Slavka Debeljaka in Abdona Peklaja - v sredo pokazalo, da je zapisnik oz. zabeležka sestanka iz avgusta leta 2004 pristna in da je omenjeni sestanek bil.

Likar: To ni bil zgolj SCT-jev seznam želja
Glede navedb nekdanjega direktorja za tehnično pripravo in izvedbo del v Darsu Peklaja, da je omenjena zabeležka zgolj "SCT-jev seznam želja", je Likar dejal, da dejstva dokazujejo, da ne gre za seznam želja, ampak za dogovor, ki se je pozneje uresničil.

Iz zabeležke sestanka je jasno razvidno, da naj bi SCT pridobil ponudbo za elektrostrojno opremo za predor Trojane za takratnih 4,8 milijarde slovenskih tolarjev oz. dobrih 20 milijonov evrov, razliko do vrednosti 7,8 milijarde tolarjev oz. 12 milijonov evrov pa naj bi pridobil z aneksi, in sicer brez povečanja količin in s pomočjo obrambnega ministrstva, je pojasnil.

"Zidarjev SCT je bil razburjen"
Ob tem je predsednik komisije povedal, da iz zbrane dokumentacije Darsa izhaja, da je dejansko prišlo do podpisa pogodbe s SCT-jem za izvedbo elektrostrojne opreme v predoru Trojane v vrednosti 20 milijonov evrov, skupaj z aneksi pa je pogodbena cena znašala približno 25 milijonov evrov.

"Ker je posel za gradnjo predora Trojane pridobil italijanski Grassetto, je bil Zidarjev SCT takrat razburjen," je dejal Likar in dodal, da so očitno želeli nekateri Zidarju nekako nadomestiti izgubo posla.

Likar: Aneksi zaščitna znamka SCT-ja
"Zato so v zadnji točki avgustovskega zapisniki prisotni določili, da SCT dobi posel za gradnjo dvocevnega predora s polnim priključkom v Šentvidu in vključevalnim pasom v predoru na avtocestnem odseku Šentvid-Koseze v vrednosti 11 milijard tolarjev oz. 48 milijonov evrov in razliko do limitirane vrednosti skozi spremenjene okoliščine," je pojasnil.

Po Likarjevih besedah je bila pogodba za ta posel sklenjena novembra 2004, in sicer za 48 milijonov evrov. Ta pogodbena vrednost se je z aneksi do leta 2008 povečala na kar 92,5 milijona evrov, je pojasnil Likar, ki je prepričan, da so "aneksi zaščitna znamka SCT-ja".

"Prisotnost politike je skrb vzbujajoče"
Vsebina zapisnika sestanka, na katerem sta med drugim sodelovala tudi takratni vodja poslancev tedaj vladajoče LDS Anton Anderlič in takratni generalni sekretar vlade Mirko Bandelj, po Likarjevem mnenju kaže, da "je bila takratna vladajoča politika povezana z nekaterimi gradbenimi lobiji". To je zanj skrb vzbujajoče.

Likar je tudi napovedal, da bodo o tej zabeležki na naslednji seji, ki bo predvidoma 22. marca, zaslišali nekdanjega ministra za promet Janeza Božiča, prvega moža SCT-ja Ivana Zidarja in direktorja za nizke gradnje pri SCT-ju Roberta Kuzman.

Spomnimo. Parlamentarna preiskovalna komisija, ki preiskuje gradnjo avtocest, je v sredo o omenjeni zabeležki zaslišala predsednika nadzornega sveta Darsa Jožefa Zimška, nekdanjega direktorja za finančne zadeve v Darsu Slavka Debeljaka in Peklaja. Ta je potrdil, da je sestanek bil in da je na njem tudi sodeloval.

Sploh so aneksi zaščitni znak SCT-ja.

Rado Likar