Martin Wallner je direktor telekomunikacij Samsung Electronics Avstrija. Foto: Samsung
Martin Wallner je direktor telekomunikacij Samsung Electronics Avstrija. Foto: Samsung
Samsungov Galaxy Tab
Samsung je septembra lani na sejmu uporabne elektronike IFA v Berlinu svetovni javnosti predstavil svoj tablični računalnik Galaxy Tab. Foto: MMC RTVSLO/Aleš Žužek
Steve Jobs
Glavni izvršni direktor ameriškega računalniškega proizvajalca Apple, Steve Jobs, je januarja lani predstavil prvi tablični računalnik iPad. Apple je prve iPade začel prodajati aprila lani, v osmih mesecih po začetku prodaje mu jih je uspelo prodati skoraj 15 milijonov. Apple naj bi po pričakovanjih v sredo v San Franciscu predstavil drugo generacijo tabličnega računalnika. Foto: EPA
računalnik
Wallner napoveduje možično uvajanje četrte generacije mobilne tehnologije (4G), vključno s tehnologijama LTE (Long Term Evolution) in HSPA+ (Evolved High-Speed Protocol Access, nadgradnja HSPA). Ti tehnologiji omogočata hitrejši prenos podatkov. Foto: Thinkstock
Južnokorejski Samsung Electronics je drugi največji svetovni proizvajalec prenosnih telefonov, pred njim je le finska Nokia. Foto: Reuters

Z Martinom Wallnerjem, direktorjem telekomunikacij Samsung Electronics Avstrija, smo se pogovarjali o načrtih Samsunga na slovenskem trgu in smeri razvoja tabličnih računalnikov v prihodnosti.

Samsung Electronics je imel lani 101,4 milijarde evrov prihodkov iz prodaje, kar je 13 odstotkov več kot leta 2009. Čisti dobiček v preteklem letu (10,6 milijarde evrov) je bil za 65 odstotkov višji kot leta 2009. Kakšni so vzroki za tako uspešno poslovanje?

Samsung je prekosil industrijo in v letu 2010 posloval zelo uspešno, kar je kombinacija številnih naprednih inovacij in vizionarskega mišljenja. Uspešnost v zadnji četrtini leta 2010 pa lahko pripišemo prodaji spominskih polprevodnikov ter visoki prodaji vrhunskih in najmodernejših pametnih telefonov.

Na lanskem sejmu uporabne elektronike IFA v Berlinu je bil premierno predstavljen vaš izzivalec Applovega iPada, tablični računalnik Galaxy Tab. Ob tem je vaše podjetje napovedalo zelo drzne načrte - v letu 2011 želite prodati 10 milijonov Galaxy Tabov oz. osvojiti tretjino svetovnega trga tabličnih računalnikov. So ti cilji uresničljivi? Številni analitiki so namreč skeptični. Na trg namreč prihajajo novi in novi konkurenti.

Res je, številni analitiki so skeptični, saj na trg vstopajo novi konkurenti. Vendar pa v Samsungu pričakujemo, da bo leto 2011 ključno leto za tablične računalnike, in verjamemo, da bomo ohranili vodilno vlogo na trgu tabličnih računalnikov.

Samsung bo razširil svojo ponudbo tabličnih računalnikov in tako ponudil uporabnikom naprave različnih velikosti zaslonov in zmogljivosti ter se prilagodil potrebam uporabnikov. Vendar pa bo naše osnovno vodilo razvoja še naprej "mobilnost" in "on-the-go izkušnje".

Kot zanimivost, CCS Insight napoveduje, da bo svetovni trg tabličnih računalnikov zrasel na od 38 do 43 milijonov naprav, medtem ko Gartner napoveduje še večjo številko, 55 milijonov prodanih enot.

Koliko tabličnih računalnikov ste prodali lani? Vam je uspelo prodati načrtovanih milijon tablic?

Samsung Galaxy Tab, naša prva medijska naprava, ki združuje izjemno mobilnost z izboljšanimi funkcijami zabave, je bila zelo dobro sprejeta na trgu. V tem tržnem segmentu smo zaznali velik potencial in bomo še naprej uvajali približno 7-palične tablične naprave.

Prodaja Galaxy Taba je presegla 2 milijona prodanih enot po vsem svetu. Na podlagi števila naročil naših distribucijskih partnerjev pa lahko sklepamo, da so Galaxy Tab uporabniki zelo dobro sprejeli.

Katere so vaše prednosti pred Applovem iPadom in drugimi konkurenti, ki že prihajajo na trg tabličnih računalnikov oz. napovedujejo svoje modele?

Samsung se ponaša z edinstvenimi inovacijami, ki jih vključuje v svoje tablične računalnike, kar posledično omogoča, da podjetje na trgu ponuja nekaj novega. Na trgu tabličnih računalnikov, kjer se iz dneva v dan pojavlja tudi veliko število cenejših naprav, Samsungovi tablični računalniki izstopajo prav zaradi svoje kakovosti in inovativnosti.

Načrtujete še nove modele tabličnih računalnikov. Kam bo šel razvoj - v večje ali manjše tablične računalnike?

Cilj Samsunga za leto 2011 je nadgraditi zgodbo o uspehu originalnega Galaxy Taba in zagotoviti nabor rešitev za uporabnike androidnih tablic. Da bi dosegli ta cilj, Samsung zagotavlja več Galaxy Tab možnosti za zadovoljitev osnovnih in še neizpolnjenih potreb uporabnikov.

Galaxy Tab 10.1 je namenjen uporabnikom, ki iščejo najboljšo izkušnjo in delijo vsebino z drugimi. Ljubitelji zabave bodo uživali v branju e-knjig in igranju iger na tej ultralahki napravi. 10,1-palčni Galaxy Tab je največja tablica v liniji Samsungovih Galaxy Tab izdelkov.

Kakšni so vaši cilji na slovenskem trgu. Vemo, da je iPad uradno na voljo slovenskim kupcem od 28. januarja letos, Galaxy Tab pa je v ponudbi mobilnih operaterjev. Na kolikšen tržni delež računate v Sloveniji in koliko tablic želite prodati letos?

O naših načrtih v številkah žal ne morem govoriti in vas prosim za razumevanje. Vsekakor pa si želimo postati vodilni na trgu tabličnih računalnikov in mislimo, da nam bo to tudi uspelo.

Tablični računalniki so nekakšni vezni člen med pametnimi prenosnimi telefoni in prenosnimi računalniki. Ali utegnejo tablični računalniki v prihodnosti izriniti prenosne računalnike?

Videli bomo nov koncept pametne mobilne naprave ("Smart Mobile Device"), ki združuje pametne telefone, tablične računalnike in različne mobilne naprave. Prav tako bomo priča množičnemu uvajanju storitev 4G, vključno z LTE in 3.5G HSPA +. Samsung je v celoti pripravljen na nove potrebe trga.

Ste drugi največji proizvajalec prenosnih telefonov, pred vami je le finska Nokia. Menite, da vam bo v prihodnosti uspelo povzpeti se čisto na vrh in z njega izriniti finsko podjetje?

Lani smo prodali približno 24 milijonov pametnih telefonov. Letos pričakujemo znatno rast trga pametnih telefonov, kar bo podvojilo lansko prodajo v segmentu pametnih telefonov. Naš poslovni cilj je ohraniti zdravo rast, prekašati povprečno rast trga in ohraniti dvomestno donosnost.