Gradnja drugega tira Divača–Koper naj bi se začela prihodnje leto. Foto: BoBo
Gradnja drugega tira Divača–Koper naj bi se začela prihodnje leto. Foto: BoBo

Razpisa je družba 2TDK objavila 11. novembra lani, prvi se je nanašal na dela od Divače do Črnega Kala, drugi pa na dela od Črnega Kala do Kopra. Kot glavni razlog za razdelitev del na dva razpisa so tedaj pojasnili različno geološko strukturo in ceno. "Na prvem delu gradimo v krasu, na drugem v flišu. Že to samo po sebi kliče, da se projekt razdeli na dva dela," je pred objavo razpisov sredi novembra lani pojasnil direktor 2TDK-ja Marko Brezigar.

Za dela med Divačo in Črnim Kalom je družba prejela 15 ponudb, pri čemer jih pet ni bilo ustreznih, za dela med Črnim Kalom in Koprom pa je bilo prvotno oddanih 14 ponudb, od katerih so bile neustrezne štiri.

Najprej ugotavljali, ali so družbe sposobne izvesti gradnjo, zdaj bo ključna cena

Razpisa so se odločili izvesti dvofazno. Najprej so ugotavljali kompetence gradbenih podjetij in, kot so sporočili, so te priznali 10 prijavljenim izvajalcem na prvi razpis in 10 prijavljenim izvajalcem na drugi razpis. Na prvi razpis so sicer prejeli 15 prijav, na drugega pa eno manj. V prvi fazi so sicer preverjali reference prijavljenim: ali imajo dovolj opreme, kadrov in financ. V naslednji fazi bo odločilna samo še cena.

Med gradbenimi podjetji, ki se zanimajo za največji gradbeni projekt v državi, prevladujejo kitajske družbe, nekaj je tudi turških, med drugim Cengiz, ki bo gradil drugo cev karavanškega predora. V igri za glavna dela kot vodilni partnerji ali del konzorcija so tudi štiri slovenska podjetja, in sicer Kolektor CPG, Gorenjska gradbena družba, CGP in novogoriški Ginex International. Ponudbe za dela so oddala tudi gradbena podjetja iz Italije, Avstrije in Švice. "Ocenjujemo, da smo naredili optimalno kombinacijo. Kolikor imam podatke, je v različnih kombinacijah vključenih 20 slovenskih podjetij," je v izjavi za javnosti dejal generalni direktor 2TDK-ja Dušan Zorko.

Izbrani usposobljeni ponudniki za gradnjo 2. tira

Pritožbe bi projekt lahko zamaknile za dva meseca, a so jih že "vračunali"

V družbi sicer dopuščajo možnost pritožb ponudnikov, ki niso prestali prvega dela razpisa. "Računamo, da pritožbe bodo, saj so sestavni del življenja," je dejal Zorko. Pritožba bi lahko, tako ocenjujejo v družbi, oddajo posla zamaknila za približno dva meseca, na 2TDK-ju pa računajo, da bodo pogodbo podpisali v zadnjem letošnjem četrtletju, dela pa bodo stekla prihodnje leto. Po zagotovilih direktorja Marka Brezigarja sicer projekt drugi tir ostaja znotraj predvidene časovnice.

Brezigar se je dotaknil tudi prihrankov na projektu. Ob dobrih 71 milijonih evrov, ki so jih med drugim prihranili na račun nižjih profilov predorov, optimizacije prečnikov in predusekov predorov, si obetajo, da bodo 40 milijonov prihranili še pri viških materialov. Namesto na deponijo v Anhovo naj bi material odlagali v 10 kilometrov oddaljen kamnolom Černotiči. Kot je izpostavil Brezigar, bi bila ta rešitev ne le cenovno, ampak tudi okoljsko sprejemljivejša.