Bo pristanišče obstalo? Foto: RTV SLO
Bo pristanišče obstalo? Foto: RTV SLO

Žerjavisti zahtevajo predvsem zaposlitev dodatnih delavcev, izboljšanje varnostnih razmer in izplačilo nadomestil za težke delovne razmere. Kot pravijo, sta namreč zaradi obsega dela že ogrožena varnost in zdravje zaposlenih. Tega, da bi si pomagali z zunanjimi kadri oziroma z najemanjem podjetij, ki ponujajo pristaniške storitve, pa sindikat ne sprejema.

Sledi še vrsta drugih zahtev, denimo zagotovitev varnega opravljanja dela pri traktorjih, ki nimajo ustreznega zavornega sistema, spoštovanje zakonodaje pri odrejanju dela preko polnega delovnega časa, izplačilo nadomestil delavcem med prazniki, odprava zamud pri napredovanju in odprava neenakomernega ocenjevanja.

Uprava je sklep o začetku stavke prejela v četrtek. Sporočili so, da bodo zahteve žerjavistov proučili in storili vse, kar bodo mogli, da zaščitijo interese družbe.

Lokovšek: Stavka je korak predaleč
Z napovedjo stavke pa se povsem ne strinja Pavel Lokovšek, predsednik drugega sindikata v Luki Koper, namreč Sindikata pristaniških delavcev. Dejal je, da se sicer strinja, da je treba delo organizirati tako, da bo varno, a obenem meni, da je napovedana stavka korak predaleč, saj ne gre za kršitev kolektivne pogodbe, ampak za zadeve, vezane na interne akte.

Če bi stavko začeli, bi v skrajnem primeru to lahko pomenilo ohromitev pristnišča, saj je v sindikatu žerjavistov, ki združuje tudi druge profile, okoli tretjina zaposlenih.

Uprava Luke Koper presenečena nad skrajnim ukrepom
Na napoved stavke se je odzvala uprava Luke Koper in zavrnila omenjene očitke. Presenečena je nad ostrim odzivom sindikata žerjavistov, saj je napoved stavke skrajni ukrep. Preučila pa bo stavkovne zahteve in storila vse, kar je v njeni moči, da zaščiti interese družbe.

V odzivu so zapisali, da je bila rast pretovora na kontejnerskem terminalu lani kar 40-odstotna, zato so se lotili reševanja kadrovske problematike na kontejnerskem terminalu z dodatnimi okrepitvami iz drugih profitnih centrov. Hkrati so začeli naložbe v nove transtejnerje, manipulatorje in vlačilce.

Spomnili so, da je poleg tega uprava sprejela odločitev o novi organizaciji dela na kontejnerskih obalnih dvigalih, s čimer bi zagotovili zadostno število upravljavcev dvigal. "Večji poudarek smo namenili vzdrževanju mehanizacije, zato ne držijo očitki o povečanju števila nesreč, saj razlogi zanje po naših analizah niso bili tehnične narave," so poudarili.