V štirih dneh festivala  je več kot 50 strokovnjakov s področja oglaševalske, kreativne in marketinške stroke v okviru predavanj in delavnic  z več kot 800 udeleženci  iz 26 držav delilo svoja razmišljanja, kako naj se razvija oglaševalska stroka v zdajšnjem času finančne krize in v prihodnosti. Foto: Zlati boben
V štirih dneh festivala je več kot 50 strokovnjakov s področja oglaševalske, kreativne in marketinške stroke v okviru predavanj in delavnic z več kot 800 udeleženci iz 26 držav delilo svoja razmišljanja, kako naj se razvija oglaševalska stroka v zdajšnjem času finančne krize in v prihodnosti. Foto: Zlati boben
Zlati boben
Najuspešnejša agencija letošnjega mednarodnega oglaševalskega festivalala Nove Evrope in prejemnica nagrade golden rose je ruska agencija Look at media, ki je prejela tudi Tartinijevo nagrado za najboljšo neodvisno agencijo na festivalu. Foto: Zlati boben

Za najuspešnejšo agencijsko mrežo leta in prejemnico nagrade golden net je bila razglašena mreža Leo Burnet, ki je to nagrado osvojila že lani. Kot najuspešnejša blagovna znamko na letošnjem festivalu, ki je prejela brand grand prix, pa je bila nagrajena znamka "The Village", spletni mestni vodič. Kampanjo omenjene blagovne je pripravila nagrajena agencija Look at media.

Na petkovi večerni razglasitvi nagrajencev je bilo podeljenih 22 srebrnih in 14 zlatih bobnov ter sedem glavnih nagrad Zlatega bobna v sekciji Multichannel, kjer se ocenjujeta kreativnost in učinkovitost uporabe tako imenovanega integriranega marketinga. Med nagrajenci v sekciji Multichanel ni bilo slovenskih agencij. Nagrade, 38 srebrnih in 23 zlatih bobnover ter devet velikih nagrad Zlatega bobna v sekciji Singel channel so podelili že na četrtkovi večerni prireditvi, kjer sta bili med nagrajenci tudi dve slovenski agenciji.

Glavno nagrado v sekciji Multichannel za integrirano komunikacijsko kampanjo je prejela finska agencija Sek&Grey Oy, za kampanjo direktnega oglaševanja pa poljska podružnica agencije DDB Varšava. Glavno nagrado na področju oglaševalskih dogodkov je dobila izraelska podružnica Saatchi & Satchi Baumann Ber Rivnay, za kampanjo na področju odnosov z javnostmi libanonska podružnica agencije Leo Burnett Bejrut, tri glavne nagrade pa je dobila ruska agencija Loook at media, in to za kampanjo digitalnega, mobilnega in inovativnega oglaševanja, ki si je s prejetimi nagradami zagotovila tudi naslov agencije leta.

"Nova Evropa, novo razmišljanje"
V štirih dneh festivala je več kot 50 strokovnjakov s področja oglaševalske, kreativne in marketinške stroke v okviru predavanj in delavnic z več kot 800 udeleženci iz 26 držav delilo svoja razmišljanja, kako naj se razvija oglaševalska stroka v zdajšnjem času finančne krize in v prihodnosti. Letošnje geslo prireditve "Nova Evropa, novo razmišljanje" je sporočalo, da oglaševalska stroka išče rešitev za izhod iz krize, v kateri se nahaja zaradi splošnega gospodarskega stanja, in je bila tako ali drugače glavna nit večine predavanj. To je potrdil tudi Ante Šalinović iz podjetja Ipsos data s vprašanjem: "Kaj podjetja najprej zmanjšajo v času finančne krize?" in kar sam povedal odgovor: "Proračune za dejavnosti, ki jih ne morejo meriti s konkretnimi podatki." Ob tem je poudaril pomembnost podatkov pri pripravi oglaševalskih kampanj.

Veliko predavateljev je izpostavilo, kako pomembno je prisluhniti potrebam kupcev in se na izražena mnenja ustrezno odzvati tako z izdelkom oziroma storitvijo kot s komunkacijo o tem izdelku oziroma storitvi. Ni več namreč dovolj samo sporočati, kakšen izdelek ali storitev je na voljo na trgu, in nič več mogoče poskušati zavajati ljudi glede izdelka oziroma storitve, kar so, to so oglaševalci iskreno priznali, v preteklosti nekateri počeli. V razmišljanju in načinu komunikacije je bilo veliko vračanja v preteklost in nostalgije tako v kreativnih kot oblikovalskih rešitvah.

Televizija še vedno doseže največ kupcev
Ne glede na izpostavljanje pomena družbenih omrežij in spleta ter novih oblikh trženja - oznamčenih igrah za izvajanje integriranih komunikacijskih akcij in s tem doseganjem kar se da velikega deleža ciljnega občinstva - pa ostaja dejstvo, da še vedno veliko več ljudi gleda televizijo kot brska po spletu. S pomočjo komunikacije se v družabnih omrežjih in na spletu sicer oblikuje neko mnenje o izdelku in storitvi, vendar pa so velike blagovne znamke odvisne od velike in široke populacije kupcev, ki je prek teh komunikacijskih kanalov še ni mogoče doseči v takšni meri kot prek klasičnih oglaševalskih poti. Nov način trženja, to je označene igrice, pa so kljub naravni želji posameznika, da se igra, šele na začetku svoje razvojne poti.
O načinih trženja start-upov je potekalo posebej zanimivo predavanje, kjer je sodeloval tudi Luka Topolovec, direktor slovenskega start-upa Drugi vid/Equal Eyes. Ključno vprašanje postavljeno na predavanju je bilo, ali se lahko oglaševalske agencije navadijo razmišljanja start-upov in kako jim to lahko pomaga pri njihovem boljšem delu. Oglaševalska stroka torej raziskuje vse poti in načine, kako se približati uporabnikom in tako pomagati naročnikom, da izpolnijo svoj poslovni cilj - prodajo.
Neke vrste "start up" je bila tudi letošnja novost na festivalu: tekmovanje Boss Drum, ki je povezalo 24 mladih, starih do 30 let, iz vseh vzhodnoevropskih držav, ki so dva dni delali v interdisciplinarnih skupinah (tekstopisec, oblikovalec, digitalec) po istih napotkih.

Barbara Krajnc, izvršna direktorica festivala Zlati boben, je izpostavila, da je to leto na festival prijavilo dela večje prijaviteljev kot leto poprej (prijave so prišle iz 36 držav) ter da je prepričana, da je festival naredil potreben korak naprej v smislu kakovosti programa, o čemer so prepričani tudi obiskovalci, ki so svoja mnenja o tem sporočali tudi prek družabnih omrežij.

S. P. Š.