Člani ansambla se med drugim bojijo, da sredstva, ki jih je prejelo SSG Trst za prebroditev finančne krize od slovenskega kulturnega ministrstva, ne bodo namenjena igralcem, kakor je bilo sprva dogovorjeno. Foto: MMC RTV SLO
Člani ansambla se med drugim bojijo, da sredstva, ki jih je prejelo SSG Trst za prebroditev finančne krize od slovenskega kulturnega ministrstva, ne bodo namenjena igralcem, kakor je bilo sprva dogovorjeno. Foto: MMC RTV SLO
SSG Trst, gledališče
Umetniški vodja Primož Bebler je prepričan, da obeta program gledališča vrhunske predstave, izredno dobro literaturo in imenitne režiserje. Foto: RTV SLO
SSG Trst
Člani ansambla poudarjajo, da še vedno niso seznanjeni z repertoarjem za letošnjo gledališko sezono. Foto: MMC RTV SLO

Zaradi tega je ansambel Slovenskega stalnega gledališča (SSG) Trst pred podpisom pogodb o delu vse sodelavce gledališča pozval, naj zaradi nerešenih razmer v gledališču teh ne podpišejo.

Kot so člani gledališkega ansambla zapisali v izjavi za javnost, so ti pred podpisom pogodbe postavljeni pred zid. Zato naprošajo gledališke kolege, da z vodstvom gledališča ne sodelujejo, dokler ne razrešijo težav znotraj teatra. Menijo, da gre za kolegialnost, saj člani ansambla že od junija ne prejemajo plač, vadijo pa v prostorih koprskega gledališča.

"Ne gre nam samo za denar. Gre nam tudi za kakovost teatra in za to, da pridobimo občinstvo nazaj," je razloge, zakaj so se odločili za bojkot pogodb o delu, pojasnil član ansambla Romeo Grebenšek. Kot pravi, si želijo v ansamblu kakovostnejših delovnih pogojev, dialoga in več besede pri sooblikovanju gledališkega programa.

Vodstvo se ne zna odzvati na krizo
Vodstvu teatra člani ansambla očitajo, da se na krizo s financami, občinstvom in kakovostjo, s katero se po njihovem trenutno soočajo v SSG, ni odzvalo ustrezno. Večkrat so po Grebenškovih besedah vodstvu predlagali, kako naj bi repertoar prilagodili, da bi se bolj približali svojemu občinstvu, a je bilo za njihove predloge gluho.

Izsiljevanje s pogodbami
Ansambel še vedno ni seznanjen z repertoarjem za letošnjo gledališko sezono, še opozarjajo. "Ne poslušajo nas, odrivajo nas, izsiljujejo nas s pogodbami, ki da jih moramo podpisati, sicer bo teater propadel. Še vedno ne vemo, kaj, kdaj in s kom bomo delali, ampak nam je vsiljeno, da moramo naprej podpisati pogodbo, potem bomo izvedeli ostalo," je odnose med vodstvom in ansamblom pojasnil Grebenšek.

Člane ansambla prav tako skrbi, da sredstva, ki jih je SSG Trst za prebroditev finančne krize prejelo od slovenskega kulturnega ministrstva, ne bodo namenjena igralcem, kakor je bilo sprva dogovorjeno.

V izjavi za javnost še opozarjajo, da se potem, ko je kolektiv septembra ravnatelju gledališča Tomažu Banu in umetniškemu vodji Primožu Beblerju izrekel nezaupnico, ni nič spremenilo. Vodstvo je bilo za svojo nesposobnost nagrajeno s štirinajstimi plačami in mandatom, da z delom nadaljuje, kolektiv pa je od takrat podvržen pritiskom, izsiljevanju in moralni diskvalifikaciji, so še zapisali.

Kje iskati rešitev?
Ansambel vidi rešitev za tržaško gledališče v zamenjavi sedanjega vodstva, ki se je izkazalo za "neustrezno in nesposobno vodenja teatra". Menijo, da bi moralo novo vodstvo sestaviti raznovrsten repertoar, v katerem bo vsak gledalec našel nekaj za svoj okus.
Bebler: "Vedno na voljo za dialog, ki pa ga igralci odklanjajo."
Primož Bebler
očitke o neustreznem programu zavrača. "Gre za program, ki obeta vrhunske predstave, izredno dobro literaturo in imenitne režiserje," pravi in med avtorji dramskih del omenja Čehova in Büchnerja, med režiserji pa Janusza Kico, Egona Savina in Paula Magellija.

Umetniški vodja prav tako zavrača očitke o nezadostni informiranosti ansambla glede programa, pozivi k bojkotu podpisovanja pogodb pa so po njegovo nekorektni. Igralce tako vabi k podpisu pogodb in jih poziva k sodelovanju. Pravi, da je sam vedno odprt za dialog, vendar igralci pogovore odklanjajo.

Zahteve ansambla po zamenjavi vodstva Bebler komentira z besedami, da o tem odločajo njegovi lastniki, torej regija, mesto, država in krovne organizacije. Za njegovo lastno kredibilnost pa pričajo njegovi dosedanji uspehi v slovenskih gledališčih.