Portret šest- ali sedemletnega Charlesa Williama Lambtona (1818–1831) v rdečih žametnih oblačilih je naročil njegov oče John George Lambton, ki je leta 1833 postal prvi grof Durhama. V Nacionalni galeriji bo Rdeči deček na ogled v prihodnjem letu, potem ko ga bodo restavrirali.

Thomas Lawrence, Rdeči deček, 1825. Foto: Wikipedia Commons
Thomas Lawrence, Rdeči deček, 1825. Foto: Wikipedia Commons

Med sentimentalnostjo in mojstrstvom
Platno je bilo prvič na ogled na razstavi Kraljeve akademije v letu njegovega nastanka, mnenja glede njegove umetniške vrednosti pa so že vse od takrat deljena. Za nekatere je upodobitev utelešenje prekomerno idealističnega in sentimentalnega slikarstva, spet drugi menijo, da gre za izjemen prikaz umetnikovega mojstrstva. Britanski pesnik William Wordsworth je sliko opisal kot "klavrno izumetničeno stvar", pisec časopisa The Times pa jo je opisal kot prikaz "iskrive inteligence mladosti", navaja The Guardian.

Zdaj se bo razpravi lahko pridružila širša javnost, ki si bo lahko platno ogledala v živo. Slika je – ne glede na to, ali vzbuja odpor ali občudovanje – izjemno znana, saj je reproducirana na številnih embalažah za karamelne bonbone in maslene piškote, leta 1967 pa je postala tudi prva slika na britanski poštni znamki.

Londonska Nacionalna galerija bo platno odkupila iz zasebne zbirke za 9,3 milijona funtov (10,9 milijona evrov). Sredstva za nakup bo pridobila s pomočjo neprofitne organizacije Ameriški prijatelji nacionalne galerije in s pomočjo donacij. Art Fund prispeva 300 tisoč funtov (350 tisoč evrov), galerija pa bo sliko odplačala po obrokih do konca leta 2021.

Eden najboljših evropskih portretistov zgodnjega 19. stoletja
V galeriji menijo, da je to edinstvena priložnost, da pridobijo izjemno pomembno sliko enega najboljših evropskih portretistov zgodnjega 19. stoletja, ki je tudi izjemnega pomena za britansko nacionalno dediščino. Kot je povedal direktor galerije Gabriele Finaldi, je slika "vrhunska po svoji tehnični dovršenosti in obenem ganljiva upodobitev mladega fanta, ki se začenja zavedati samega sebe".

Nekatere novejše ocene slike so sicer po pisanju spletnega portala drugačne. Ob razstavi Lawrencevih del v Nacionalni galeriji portretov leta 2010 je Richard Dorment v časopisu Daily Telegraph zapisal, da je moral biti Lawrence "najslabši slikar otrok v zgodovini umetnosti". Podobnega mnenja je bila Laura Cumming, ki je v časopisu The Observer zapisala, da je Lawrence otroke slikal kot "odvratno ljubke".