Suzana Žilič Fišer pravi, da je bil njen prispevek zelo dobro sprejet, še posebej pri mestih, ki se šele pripravljajo na EPK. Foto: MMC RTV SLO
Suzana Žilič Fišer pravi, da je bil njen prispevek zelo dobro sprejet, še posebej pri mestih, ki se šele pripravljajo na EPK. Foto: MMC RTV SLO

Kot je pojasnila Žilič Fišerjeva, so komunikacijski strokovnjaki model pozdravili, obenem pa priznava, da so za njegovo uresničitev potrebna zadostna sredstva. "Mi bomo evalvacijo delali šele konec prihodnjega leta. A sam koncept je bil zelo dobro sprejet," je dejala.

Komunikacijski model EPK-ja je predstavila na mednarodni konferenci EuroPCom, ki velja za eno največjih evropskih konferenc na temo javnega komuniciranja. Predavala je na delavnici, katere glavna tema je bila komunikacija v mednarodnem prostoru in jo je povezoval direktor medijske službe in govorec Evropskega parlamenta Jaume Duch Guillot.
Na konferenco so jo povabili kot strokovnjakinjo s tega področja in generalno direktorico EPK-ja. Model, ki ga je predstavila, je izdelala na osnovi raziskovanja prejšnjih evropskih prestolnic kulture, komuniciranje pa mora biti po njenem prepričanju zasnovano na treh temeljih - skupnosti, vsebini in povezovanju.
Prispevek je bil, kot še pravi, posebej dobro sprejet pri mestih, ki se šele pripravljajo na EPK. Direktor belgijskega Radia News RTBF Dominique D'Olne naj bi celo dejal, da je Maribor zgled Monsu, ki bo EPK v letu 2015.
Koncept je treba še uresničiti
Ker koncept temelji na tem, da komunicirajo prek programa oziroma da se predstavljajo javnosti s tem, da imajo dobre vsebine, v zavodu Maribor 2012 koncepta še niso mogli uresničiti, saj program še ni dokončno potrjen. "Želimo slediti temu konceptu tudi v praksi, a za to morajo biti izpolnjeni določeni pogoji."
Prvi pogoj je dober program, drugi pogoj je, da je program ekstrovertiran in tretji pogoj so sredstva, da to komunikacijsko zgodbo, predvsem zgodbo povezovanja, izrazimo," je dejala. "Povprečno med 25 in 30 odstotkov celotnega proračuna je bilo pri dosedanjih evropskih prestolnicah kulture namenjenih za komunikacijo in promocijo. Pri nas ta delež znaša 4,5 odstotka," je ponazorila.