Foto: Nagib Maribor
Foto: Nagib Maribor

Dš dš dš deževnik je predstava za predšolske otroke, ki raziskuje umetnost odnosa. Predstavo Društva Nagib je režirala Saška Rakef v soustvarjanju z ekipo lokalnih ustvarjalcev – Barbaro Kukovec, Katjo Kosi, Moniko Pocrnjić, Tomažem Tomljanovićem, Nino Kokelj in Bojano Šaljić Podešva.

Interaktivna predstava, ki sledi dvema sladkosnedima deževnikoma, ki iščeta nekaj sladkega, z njima na pot pa se podajo najmlajši in njihovi spremljevalci, starši, dedki in babice, skrbniki, nastaja v sklopu interdisciplinarnega studia OS, ki raziskuje relacijsko umetnost, umetnost odnosa. Predstava je zasnovana kot prostor igre in eksperimenta, kjer se v varnem in strukturiranem prostoru povezujejo otroci, starši, umetniki in strokovni sodelavci ter raziskujejo tako "os" oziroma "osišče" različnih umetniških in neumetniških praks kot tudi načine, kako si z drugim(i) bivajočim(i) delimo ta skupni svet, so zapisali ob razstavi.

V svetu vsega bivajočega si delimo sposobnost čutenja, delimo si moč, da se nas stvari dotaknejo.

Jean-Paul Thibaud

Produkcija studia OS izhaja iz opažanja, da je produkcija za najmlajše v našem prostoru večinsko zastopana v formatih, ki sledijo konvenciji ločitve odra oz. umetniškega dela in avditorija oz. občinstva-gledalca. "S tem kontekstom so pogojeni tudi pričakovani in sprejemljivi načini udejstvovanja/pozicije/vloge gledalca v gledališču. Naša raziskovalno-umetniška hipoteza je, da opisani format (kljub estetski dovršenosti in vsebinski primernosti predstave) zaradi širokega spektra psihofizičnih potreb najmlajših občinstev ne zmore vedno ustvariti varnega in vključujočega prostora za vse tiste najmlajše, ki tovrstnemu kodu ne morejo slediti in ki jih s tem (v določeni in pomembni fazi življenja) izloči iz prostora umetniškega udejstvovanja," so zapisali.

Ustvarjalci predstave snujejo le-to na prepričanju o vlogi, ki jo ima estetska izkušnja pri oblikovanju zdravega socialnega krogotoka. Izhajajo iz pogleda skozi otroške oči, celostno in oprto na čustveno varen stik in uglašen odnos med (predšolskim) otrokom in staršem (odraslim), ki ga podpira tudi struktura predstave. "Integracija senzornih izkušenj in raziskovanja sveta narave ter poustvarjanje te izkušnje skozi umetniški izraz je za poglabljanje in krepitev odnosa med otrokom in odraslim – neprecenljiv. Istočasno namreč omogoča otroku, da v polnosti zaznava in ob odraslem tudi odkriva povezanost zunanjega in notranjega sveta, doživljanja z razumevanjem ter predvsem zmožnosti izraziti svoje doživljanje in biti od odraslega slišan, viden in začuten. Odrasli pa ob razvijanju pozornosti na otrokovo doživljanje razvija tudi svojo tankočutnost in čustveno odzivnost, ki je ključ do kreativnosti, sproščenosti in prisotnosti v vsakdanjih odnosih in predvsem odnosu do otrok," še pišejo v Nagibu.