Na premieri Človeškega glasu v Benetkah. Foto: EPA
Na premieri Človeškega glasu v Benetkah. Foto: EPA

Novinarjem na Lidu je španski oskarjevec zaupal, da je že napisal scenarij za kavbojski film, ki pa seveda ne bo tipičen predstavnik žanra. "To bo drugačen tip vesterna, zelo pisan ... teatralen bo." V Benetkah je Almodóvar sicer predstavil srednjemetražni film Človeški glas (The Human Voice). V njem Tilda Swinton igra obupano, maščevalno žensko, ki čaka na klic svojega ljubimca. Projekt, ki ga je posnel pred pičlim mesecem dni, je režiserjev prvi podvig v angleščini, gre pa za zelo ohlapno priredbo drame Jeana Cocteauja.

70-letni režiser priznava, da mu je tema zavrnjene ljubimke, ki čaka na klic, ki ga nikoli ne bo, "zelo domača". "Seveda se mi je to že zgodilo," je razkril na tiskovni konferenci. Pravzaprav je prizor likov, ki obupano visijo na svoji strani telefonske linije, ponavljajoč se motiv v njegovih filmih.

Kljub obetom "teatralnega vesterna" pa Almodóvar zase pravi, da se že od drame Julieta (2016) naprej njegov opus pomika v bolj asketsko, umirjeno smer. "Prizadevam si za bolj okleščeno narativo z manj elementi, ki pa jo nato analiziram bolj poglobljeno," pravi. Kljub temu je njegovo ime v filmu še vedno sinonim za čustveno in vizualno velikopoteznost.

Človeški glas očitno zaznamuje podobno markantna scenografija in poudarek na notranjem oblikovanju kot Bolečino in slavo. Foto: IMDb
Človeški glas očitno zaznamuje podobno markantna scenografija in poudarek na notranjem oblikovanju kot Bolečino in slavo. Foto: IMDb

"Izkušnja treznosti in asketskosti me je spremljala tudi med snemanjem Bolečine in slave," se Almodóvar spominja svoje lanske uspešnice, v kateri je Antonio Banderas igral na pol fiktivno različico njega samega. Protagonista filma je, tako kot Almodóvarja samega, mučila dolgoletna kronična bolečina.

Špančev naslednji projekt bo sicer drama "o ženskah, ki rodita na isti dan" Madres paralelas (Vzporedni materi), nato sledi še nenaslovljeni vestern, za njim pa celovečerec Priročnik za čiščenje žensk (A Manual for Cleaning Women).

Na tiskovni konferenci je oskarjevec med drugim spregovoril tudi o "domačem zaporu" zadnjih karantenskih mesecev. Protistrup za to osamo je v njegovih očeh kino. "Iti v kino je dogodivščina ... Biti del teme, ki si jo delimo z neznanci. Grki govorijo o katarzi, ko ugotoviš, da se jočeš ali radostiš v družbi soljudi. To je ključen del človeškega obstoja."

S Tildo sta na festivalu upoštevala vse ukrepe za preprečevanje širjenja virusa. Foto: Reuters
S Tildo sta na festivalu upoštevala vse ukrepe za preprečevanje širjenja virusa. Foto: Reuters