Glede na to, da je istočasno potekalo Borštnikovo srečanje, mnogih nagrajencev ni bilo; tudi dobitnice vesne za glavno vlogo Marjute Slamič in nagrajenca za stransko vlogo Bojana Emeršiča. Foto: MMC RTV SLO
Glede na to, da je istočasno potekalo Borštnikovo srečanje, mnogih nagrajencev ni bilo; tudi dobitnice vesne za glavno vlogo Marjute Slamič in nagrajenca za stransko vlogo Bojana Emeršiča. Foto: MMC RTV SLO
Evegen Car o vlogi v kratkem filmu Vučko
Maja M. Merljak o snemanju prizorov spolnosti
Vinko Möderndorfer o Pokrajini št. 2

Zdi se, da je le napol obiskano prizorišče sklepnega večera festivala slovenskega filma že nekakšna stalnica, kajti tudi letos glavna dvorna portoroškega Avditorija ni bila popolnoma polna. Pri tem seveda ni zanemarljivo to, da sta se Borštnikovo srečanje in sklepni del FSF-ja dogajala na isti večer. Vendar to ni zmotilo nagrajencev, pa tudi podeljevalcev ne. Celotna prireditev je minila v precej bolj optimističnem razpoloženju kot lanska, ko so nad filmsko srenjo ležale temne sence sporov znotraj vrst samih, težav s filmskim skladom, nesnemanj filmov itd. Jan Cvitkovič je ob prejetju nagrade za kratki film Vem poslal "simbolično brco v rit tistim, ki so zadnja štiri leta davili slovenski film," in dodal, da je bilo lepo gledati "podgane, ki zapuščajo svoje prostore".

Kljub temu tudi letošnje leto za slovenski film še ni povsem rožnato, vsaj po besedah Mihe Hočevarja ne. Čeprav se je na letošnjem festivalu predstavilo rekordno število filmov, jih je bilo nekaj tam le zato, da se vse zdi "fino in prav", kar pa vsekakor še ni. No, morda pa se slovenskemu filmu vseeno obetajo boljši časi. To bi lahko sklepali po letošnji beri slovenskih filmov, ki te dni začenjajo pot v kinematografe: zmagovalec Pokrajina št. 2, triler in izbranec občinstva Prehod, angažirani Dar – Fur: Vojna za vodo (slovenska premiera je bila na 11. FSF-ju), Nikoli nisva šla v Benetke.

Kaj pričakovati od zmagovalnega filma 11. FSF-ja, kako (ne)sproščeno je snemanje prizprov, ki vključujejo spolnost, in zakaj se je scenarij kratkega filma Vučko sprva zdel razvlečen, smo ob koncu podelitve vesen povprašali režiserja Vinka Möderndorferja, igralko Majo M. Merljak in igralca Evgena Carja.

Bo polpretekla zgodovina zopet razburila?
Režiser zmagovalnega filma Pokrajina št. 2 Vinko Möderndorfer nam je povedal, da gledalci lahko pričakujejo dober političen triler in kriminalko, kar so ustvarjalci želeli ustvariti in jim je po njegovem mnenju (in mnenju letošnje režije) tudi uspelo. Hkrati se mu zdi, da so spregovorili o nekih aktualnih temah, ki se tičejo tudi naše polpretekle zgodovine, zato upa, da se bodo ljudje ob filmu zabavali. Tisti, ki želijo ob gledanju filma tudi misliti, bodo to lahko počeli – morda pa bo film tudi koga razburil.

Snemanje spolnosti ni kar tako
V svoji obrazložitvi je žirija zapisala, da je igralka Maja Martina Merljak ob igranju prizorov, ki vključujejo spolnost, pokazala neverjetno sproščenost. Mi smo jo povprašali, ali je tudi sama tako čutila. Nagrajenka za stransko vlogo je takoj pojasnila, da je igralka, ne pa striptizeta, kar vsekakor pomeni, da je ob snemanju teh prizorov čutila zadrego. A prizori ne bi bili dobro posneti, če ne bi popolnoma zaupala režiserju, se ujela s soigralcem Markom Mandićem in svojega notranjega nemira dobro prikrila.

Osamljeni upokojenec prepriča žirijo
Za konec pa je o svoji vlogi v študentskem filmu Vučko Matevža Luzarja spregovoril še dobitnik vesne za glavno moško vlogo Evgen Car. Igralec ob prvem branju scenarija ni verjel, da bo kos nalogi, ki jo je od njega zahteval scenarij. V Portorožu pa se je izkazalo, da je bil zahtevni vlogi osamljenega upokojenca še kako kos – in film na koncu vsekakor ni ideloval dolgočasno ali razvlečeno.

Lejla Švabić

Evegen Car o vlogi v kratkem filmu Vučko
Maja M. Merljak o snemanju prizorov spolnosti
Vinko Möderndorfer o Pokrajini št. 2