Album bo predstavil na koncertu (violončelo solo) v dvorani Komuna Kina Šiška drevi ob 20. uri v okviru Cellofesta Ljubljana 2022.

Naslovnica albuma Zabučale gore, ki je izšel v samozaložbi. Foto: Kristijan Krajnčan
Naslovnica albuma Zabučale gore, ki je izšel v samozaložbi. Foto: Kristijan Krajnčan

Krajnčan je ploščo Zabučale gore izdal v samozaložbi, njen naslov pa izhaja iz narodne pesmi, ki so jo z družino peli, ko je bil majhen. Album je po njegovih besedah rezultat raziskovanja slovenske ljudske glasbe in mitologije ter poglabljanje v vprašanje slovenske identitete.

Vsaka narodna glasba inkorporira vplive od drugod
Kot je zapisal v spremnem besedilu, je mislil, da je Zabučale gore slovenska narodna pesem, a je šele pred kratkim izvedel, da izvira iz Moravije ter da je slovensko besedilo prispeval Oton Župančič. "Če sem se kaj naučil iz svojega raziskovanja, je to dejstvo, da dlje ko greš nazaj v času, težje je ločiti med 'našo' in 'njihovo', saj vsaka narodna glasba inkorporira vplive iz drugih narodnosti. Ločevanje je umetno, glasba nas uči, da vse izhaja iz enega izvora," je še zapisal.

Pri ustvarjanju je sledil ideji, da tako rekoč prekomponira glasbo iz katerega koli elementa, ki se mu je "zdel zanimiv: raskavi glasovi več kot sto let starih posnetkov iz voščenih valjev, netemperirana uglasitev s četrttoni, zgodbe, skrite v besedilih pesmi, mistični običaji slovenskih starovercev ... Nekje je prvotna melodija ostala nedotaknjena, drugje pa je bilo vse, kar je ostalo, le atmosfera, ki je izvirala iz bistva pesmi."

Foto: Kino Šiška
Foto: Kino Šiška

Leta 1986 rojeni Kristijan Krajnčan, eden najvidnejših evropskih umetnikov svoje generacije, je virtuoz tako na violončelu kot na bobnih. Dejaven je tudi kot skladatelj in filmski ustvarjalec, s spajanjem različnih umetniških oblik pa se že dolgo izmika enoznačnim nalepkam. S projektom DrummingCellist je izdal albume DrummingCellist (2017), na katerem je aranžiral Bachovo drugo suito in Fratres Arvo Part-a za klasičen violončelo in džezbobne Abraxas (2019), za katerega je napisal avtorsko glasbo, inspirirano po mitologijah sveta in delu C. G. Junga, Floating Sand (2021), ki je nastal v sodelovanju z očetom, dirigentom in aranžerjem Lojzetom Krajnčanom ter Big Bandom RTV Slovenija in torej Zabučale gore (2022).

Ko se kot sodobni skladatelj lotiš ljudske glasbe, se neizogibno srečaš z vprašanjem: "Zakaj?" Zakaj bi spreminjal, odvzemal ali dodajal nečemu, kar je samo po sebi celostno? Odgovor sem našel v svojem dojemanju življenja, ki je zame zrcalo glasbi.

Kristijan Krajnčan

Ob dveh inštrumentih tudi filmska režija
Krajnčan je pri petih letih starosti začel igranje violončela, ki so se mu pet let pozneje pridružili še bobni. Po končani srednji glasbeni šoli na obeh instrumentih se je preselil na Nizozemsko, kjer je leta 2009 diplomiral iz džezbobnov na Price Claus konservatoriju v Groningenu, štiri leta pozneje je magistriral iz filmske glasbe na amsterdamskem konservatoriju, vmes se je izpopolnjeval na newyorškem Purchase Collegeu. Sodeloval je pri nastanku 52 albumov, kot skladatelj filmske glasbe se je podpisal pod tri celovečerce in deset kratkih filmov.

Kot performer in skladatelj sodeluje v številnih plesnih in gledaliških predstavah, režiral je več kratkih filmov in glasbenih videospotov različnih žanrov. Njegov zadnji film Potop je doživel projekcije na več mednarodnih festivalih, med drugim leta 2020 tudi v tekmovalnem programu prestižnega Clermont-Ferrand ISFF v Franciji. Za svoje delo je prejel več nagrad na vseh področjih svojega ustvarjanja, nazadnje posebno nagrado za "umetniško vrednost in izviren slog igranja" na predlanskem Seifert Competition for Jazz Strings na Poljskem.