Finski glasbenik se je za dirigenta začel usposabljati pri dvanajstih letih, nedavno pa so ga imenovali za glasbenega direktorja Pariške filharmonije.

Dvorana Pariške filharmonije. Foto: EPA
Dvorana Pariške filharmonije. Foto: EPA

"Moram priznati, da je to razmeroma neobičajno," je ob imenovanju povedal za francosko tiskovno agencijo AFP. Na mestu bo nasledil 44-letnega Britanca Daniela Hardinga.

Pred dvema letoma je bil mladi dirigent že imenovan za glavnega dirigenta filharmonije v Oslu. AFP ga opisuje kot briljantnega dirigenta in čelista.

"O tem nikoli nisem razmišljal, a sem imel veliko srečo, saj že od 12. leta dalje dirigiram vsak teden," je še povedal Mäkelä, ki je študiral na znameniti Akademiji Sibelius v Helsinkih. Diplomanti tamkajšnje šole so med drugim še Esa-Pekka Salonen, Mikko Franck, Jukka-Pekka Saraste in Susanna Malkki.

Menim, da avtoriteta ne izhaja iz ukazovanja ali siljenja ljudi, da nekaj naredijo, ampak iz prikazovanja svojega dela, to je prava avtoriteta.

.

Debitantski nastop je imel pri sedmih letih v finski Nacionalni operi kot del otroškega orkestra za Bizetovo opero Carmen. Čeprav sta ga prevzeli "drama in krasna glasba", je njegovo pozornost pritegnil dirigent. Zelo zgodaj se je naučil, da je "vodenje precej zapletena zadeva".

V filharmoniji v Oslu bo ostal še naprej, tudi septembra 2022, ko bo prevzel dirigentsko taktirko v Parizu. Zaradi dolgega pripravništva je zanj običajno, da stoji za dirigentskim pultom: "Menim, da avtoriteta ne izhaja iz ukazovanja ali siljenja ljudi, da nekaj naredijo, ampak iz prikazovanja svojega dela, to je prava avtoriteta."

Vse lahko izrazi z gesto
"Čeprav je mlad, je presenetljivo zrel,"
je za AFP komentirala Anne-Sophie le Rol, violinistka Pariške filharmonije, ki pravi še, da tako kot vsi veliki dirigenti Makeli ni treba govoriti, saj lahko vse izrazi z gesto.

Čeprav se občinstvo klasične glasbe kljub poskusom privabljanja mlajših generacij stara, je Makela zelo optimističen glede prihodnosti klasične glasbe, misli pa, da imajo mlajši krajšo sposobnost ohranjanja pozornosti.

Klasična glasba – "kul" tiho sedenje brez telefona
Poslušanje klasikov je tiho sedenje in opazovanje brez gledanja v telefon – a ravno ta velika razlika bi lahko klasično glasbo naredila "kul", je za AFP še povedal bodoči dirigent Pariške filharmonije.