Tudi izvedbo festivalskega programa, ki predstavlja enega od treh osrednjih programskih stebrov mestnega kina, je v letu 2020 zaznamovala epidemija. Foto: BoBo
Tudi izvedbo festivalskega programa, ki predstavlja enega od treh osrednjih programskih stebrov mestnega kina, je v letu 2020 zaznamovala epidemija. Foto: BoBo

Na 1114 projekcijah in spletnih predvajanjih so v Kinodvoru našteli 53.536 gledalcev. Na 995 projekcijah so našteli 46.076 obiskovalcev, od tega 7618 na Filmu pod zvezdami, letnem kinu na Grajskem dvorišču, ki ga pripravljajo v sodelovanju z Ljubljanskim gradom.

Kot so sporočili iz mestnega kina, je številu treba prišteti še okvirno 1440 obiskovalcev brezplačnih projekcij Letnega Kinodvora na Kongresnem trgu. V okviru programa za mlada občinstva s filmsko vzgojo se je 343 projekcij in spletnih predvajanj udeležilo 20.222 gledalcev, programa Kinotrip – mladi za mlade pa se je udeležilo 292 obiskovalcev tako v okviru festivala Kinotrip kot tudi Kinotripovih projekcij na rednem programu.

Najbolj gledan filma leta je z 2107 gledalci postal Čas deklištva Grete Gerwig. Foto: Kolosej/Con film, d. o. o.
Najbolj gledan filma leta je z 2107 gledalci postal Čas deklištva Grete Gerwig. Foto: Kolosej/Con film, d. o. o.

Najbolj gledan film Čas deklištva

Najbolj gledan filma leta je z 2107 gledalci postal Čas deklištva Grete Gerwig, sodobna priredba priljubljenega romana. Sledi ji Dnevnik Diane Budisavljević režiserke Dane Budisavljević, dolgo zamolčana zgodba o ženski, ki je med drugo svetovno vojno iz ustaških taborišč rešila na tisoče otrok. Na tretjem mestu je zmagovalec lanskih oskarjev, korejski film Parazit režiserja Bong Joon-hoja.

Kljub dolgima obdobjema zaprtja so lani v Kinodvoru predvajali deset slovenskih celovečercev. Foto: EPA
Kljub dolgima obdobjema zaprtja so lani v Kinodvoru predvajali deset slovenskih celovečercev. Foto: EPA

Težko leto za filmske festivale

Tudi izvedbo festivalskega programa, ki predstavlja enega od treh osrednjih programskih stebrov mestnega kina, je v letu 2020 zaznamovala epidemija.

Za Festival dokumentarnega filma so našli nadomesten termin, medtem ko so bili festivali frankofonskega in migrantskega filma ter Otok v Ljubljani prestavljeni na poznejši datum.

Mednarodni festival žanrskega filma Kurja polt so izvedli v več delih, izključno na spletu pa so potekali Animateka, LIFFe in Festival LGBT-filma. Edini festivali, ki so jih ob upoštevanju ukrepov lahko izvedli v kinu, so bili Mesto žensk, Festival kratkega filma FeKK in Bobri.

Kljub dolgima obdobjema zaprtja so lani predvajali deset slovenskih celovečercev, od tega so v prisotnosti ustvarjalcev izvedli premiero slovenskega filma Polsestra Damjana Kozoleta.

Med novimi zamislimi rezervacija male dvorane za zaprte družbe

Takoj po pomladnem zaprtju so začeli raziskovati in razvijati dodatno ponudbo filmskih vsebin, ki jim pomagajo ohraniti stik z občinstvom v času zaprtja ali onemogočenega dostopa do kina. Tako so z začetkom letošnje sezone začeli izvajati šolske spletne oglede filmov, skupaj z Art kino mrežo Slovenije pa so razvili tudi platformo za ogled filmov prek spleta.

Kino na zahtevo je v času omejitev obiska v Mali dvorani omogočal ogled izbranega filma v želenem terminu za zaključeno skupino do deset ljudi. Foto: Kinodvor
Kino na zahtevo je v času omejitev obiska v Mali dvorani omogočal ogled izbranega filma v želenem terminu za zaključeno skupino do deset ljudi. Foto: Kinodvor

Med spomladanskim in jesenskim zaprtjem kulturnih ustanov so razvili novo spletno mesto za raziskovanje kina in filmaKinoigrišče ter v odgovor na delovanje v spremenjenih razmerah zasnovali Kino na zahtevo, s katerim so v času omejitev obiska v Mali dvorani omogočali ogled izbranega filma v želenem terminu za zaključeno skupino do deset ljudi.

Občinstvo se bo vrnil

Kot so še zapisali v Kinodvoru, se zaradi pandemije vsa filmska industrija spoprijema z eno največjih kriz v svoji zgodovini. Ta se je sicer premaknila k "novemu", "spletnemu" in "hibridnemu" modelu začetka prikazovanja filmov, a producenti, distributerji ter filmski ustvarjalci se v še večji meri zavedajo pomembnosti kinematografskega prikazovanja za uspeh filma.

V Kinodvoru zato verjamejo, da se bodo obiskovalci vrnili v kino, ko bodo razmere to dopuščale.