Pokrajinski muzej Celje je poskrbel za izid nove knjige Ivana Stoparja z naslovom Celjske impresije - dediščina knežjega mesta. Foto: Pokrajinski muzej Celje
Pokrajinski muzej Celje je poskrbel za izid nove knjige Ivana Stoparja z naslovom Celjske impresije - dediščina knežjega mesta. Foto: Pokrajinski muzej Celje
Ivan Stopar
Ivan Stopar je tudi dobitnik več priznanj in nagrad, lani je postal častni meščan Celja. Foto: BoBo

Slovenski umetnosti zgodovinar in kastelolog v delu z naslovom Celjske impresije - dediščina knežjega mesta, ki so izšle pod okriljem Pokrajinskega muzeja Celje, osrednjo pozornost namenja ljudem, ki so se s svojim delom uveljavili v širšem slovenskem prostoru. Sem sodita, na primer, tudi stavbenik Melfrid, baročni orglar Janečk.
Samo mesto in njegove znamenitosti je podrobneje predstavljala že monografija izpred 30 let, pri novem delu pa je poudarek tudi na novem slikovnem, do zdaj neznanem gradivu, ki izvira iz zasebnih zbirk. Med drugim obsega reprodukcijo podobe deklet iz celjskega predmestja, ki jo je leta 1796 naslikal angleški slikar in svetovni popotnik Forbes.
Pomembno mesto, ki ga ima Celje v slovenskem prostoru
Po besedah direktorja Pokrajinskega muzeja Celje Staneta Rozmana v monografiji Stopar z esejističnim pristopom izpostavlja izjemno vlogo, ki jo je imelo Celje s svojo kulturno dejavnostjo tako v slovenskem prostoru kot tudi zunaj njega. Kot pravi, knjiga ni niti tako zgodovinski prikaz mesta niti vodnik po njegovih ohranjenih spomenikih, pa vendar predstavlja zaokroženo celoto.
Ivan Stopar se je podpisal pod vrsto knjig in razprav o Celju in njegovih kulturnih spomenikih. Posebno mesto ima v njegovem knjižnem opusu, v katerem je opredelil razvoj srednjeveške grajske arhitekture na Slovenskem ter opravil topografijo številnih grajskih stavb po Sloveniji, celjski Stari grad. Po Rozmanovih besedah je Stopar namreč opredelil stavbno-zgodovinski razvoj gradu in dolga leta vodil njegovo obnovo, v celjskem Knežjem dvorcu pa je prepoznal enega ključnih srednjeveških fevdalnih objektov v tem delu Evrope in sodeloval pri opredelitvi konservatorskih izhodišč. Pisal je tudi o drugih kulturnih spomenikih po vsej Sloveniji.