Marlenka Stupica združuje v svojih delih aristokratskost podob z ljudskostjo, kar daje podobam prefinjeno noto ter čaroben videz, je prepričan Milček Komelj. Foto: www.emka.si
Marlenka Stupica združuje v svojih delih aristokratskost podob z ljudskostjo, kar daje podobam prefinjeno noto ter čaroben videz, je prepričan Milček Komelj. Foto: www.emka.si
Andersenove pravljice
Andersenove pravljice združujejo štiri pravljice tega znamenitega pravljičarja - Pastirica in dimnikar, Leteči kovček, Svinjski pastir in Mala morska deklica. Foto: www.emka.si
Pravljice, Mladinska knjia
V založbi so pripravili tudi razstavo na prostem Pravljične podobe v mestu, ki so jo na založbi pripravili v okviru projekta LSPK. Foto: Mladinska knjia

Drevo pravljic z ilustracijami Marlenke Stupica obsega dela domačih in tujih pravljičarjev, ilustracije Marije Lucije Stupica pa krasijo Andersenove pravljice. Obe deli sta izšli pri Mladinski knjigi.

Antologija Drevo pravljic obsega zbrane pravljice Hansa Christiana Andersena, Kristine Brenkove, Carla Collodija, Anice Černejeve, Jacoba in Wilhelma Grimma, Iga Grudna, Polonce Kovač, Neže Maurer, Ele Peroci, Leopolda Suhodolčana, Bine Štampe Žmavc, Matije Valjavca in Daneta Zajca.
Ilustracije, ki so svojevrsten čudež
Več kot 60 let je že minilo, odkar je Marlenka Stupica objavila prve ilustracije. Izšle so ob Župančičevih ugankah, ilustrirala pa je tudi njegove znamenite Mehurčke, ob katerih so odraščale generacije za generacijo. Med otroci, ki so jim jih starši prebirali oziroma so jih brali sami, je tudi umetnostni zgodovinar in pesnik Milček Komelj, ki je k Drevesu pravljic zapisal spremno besedo. Ilustratorko je označil za slikarsko pesnico, njene skrivnostne, stilizirane in zato še bolj povedne ilustracije pa za svojevrsten čudež.
Komelj prepoznava za podobami ilustratorkino izjemno kulturno razgledanost in otroško igrivost. V svojih delih združuje aristokratskost podob z ljudskostjo, kar daje podobam prefinjeno noto ter čaroben videz, je prepričan Komelj, ki figuram Stupice pripisuje krhkost in otroškost, za katerima se vselej skriva poseben značaj.
Pravljice spremlja tudi spremna beseda Judite Krivec Dragan, ki je prepričana, da si določenih pravljic Marlenke Stupice v drugačni likovni podobi sploh ni mogoče zamisliti. Spomnimo se le Rdeče kapice, Sneguljčice in Trnuljčice. Ilustratorko je označila kot vedno sodobno, njena dela pa po njenih besedah niso le odraz otroške duše, pač pa tudi domišljijskega sveta, "ki je prispeval k presežkom, ki se zapisujejo v večnost".
Likovni urednik Pavel Učakar se je 'spopadel' z enim najobsežnejših in najprestižnejših projektov v svoji karieri. Le z naslovnico knjige so se ukvarjali 14 dni. Drevo ilustracij je druga v seriji knjig zbirke Sončnica, prva knjiga z ilustracijami Jelke Reichman pa je dosegla naklado 15.000 knjig.
Melanholija, žalost in humor Marije Lucije Stupica
Knjiga Andersone pravljice obsega štiri pravljice slavnega danskega pripovednika - Pastirica in dimnikar, Leteči kovček, Svinjski pastir in Mala morska deklica. Dela najbolj priznane slovenske ilustratorke v tujini so po besedah Učakarja nostalgična in žalostna. Tudi sicer je Marija Lucija Stupica (1950-2002) najraje posegala po Andersenovih pravljicah, ker so ju združevali podobna melanholija, žalost in humor, ki sprva ni viden. Njene ilustracije so večinoma zastrte pred sončno svetlobo, običajno jih obseva le luna, zanje pa je značilna tudi razkošna kostumografija oprav in frizur, ki jih gradi njen prefinjen slog.
Kot rečeno, so v založbi v okviru projekta Ljubljana – svetovna prestolnica knjige mesto okrasili z velikimi plakati, iz katerih gledajo Ljubljančane pravljična bitja, kakršna so upodobili slovenski ilustratorji. 30 ilustracij bo na ogled dva tedna, pomanjšane pa si lahko ogledate v priloženi fotogaleriji.