O Pavčkovi poeziji je žirija zapisala, da razgrinja vso raznoterost sveta, ki ga kaže skozi galerijo človeških likov, skozi podobe in podobnosti. Foto: RTV SLO
O Pavčkovi poeziji je žirija zapisala, da razgrinja vso raznoterost sveta, ki ga kaže skozi galerijo človeških likov, skozi podobe in podobnosti. Foto: RTV SLO

Tokrat je Pavček vse to upesnil v svojski vsebinski podobi in novi formalni preobleki.

Samo Rugelj, predsednik žirije
Taja Kramberger
Taji Kramberger so nagrado prinesli Vsakdanji pogovori. Foto: RTV SLO
Ervin Fritz, Ogrlica iz rad
Lani so nagrado podelili Ervinu Fritzu za zbirko Ogrlica iz rad. Foto: Emka

Prvi je žirijo prepričal z zbirko Ujedanke, Krambergerjeva pa s pesmimi, zbranimi pod naslovom Vsakdanji pogovori. Nagrajenca so razglasili v Narodnem domu v Celju na večeru Vsak človek je svet zase, kjer so nagrado podelili že enajstič, lavreata, ki si bosta razdelila 4.000 evrov, pa sta prejela tudi listino Mestne občine Celje.

Zajetost celotnega Pavčkovega opusa
Najboljšo pesniško zbirko v Sloveniji je letos izbirala žirija, ki so jo sestavljali Iztok Osojnik, Peter Kuhar in predsednik Samo Rugelj. Izbor Pavčka je žirija pojasnila z besedami, da je v Ujedankah izrazito nov, a ves in cel, kakor ga poznamo tudi iz prejšnji zbirk. "Ves je s svojo pesniško erudicijo, mojstrstvom verza in gladkostjo pesniške pisave, cel z vsem svojim silnim vitalizmom, z vero v pesniško besedo in njeno nenadkriljivo lepoto, ves s svojo emotivnostjo, a hkrati z ujedljivo satiro ter z dozorelim spoznanjem o paradoksalnosti sveta in življenja samega," je pojasnil Rugelj.

Hkrati izražajo Ujedanke neko celovitost, zgrnjenost vsega dosedanjega, kar je Pavček napisal, neologizem v naslovu pa že sam po sebi zahteva omejitve v zvrsti in izpovedi. Poleg tega so Ujedanke določene v namenu in cilju. Žirija v Pavčkovi poeziji prepoznava tudi etično občutljivost in pesnikov smisel za humor, ironijo, satiro, kdaj tudi za sarkazem.

Preplet heterogenih sklopov
Vsakdanji pogovori pesnice Taje Kramberger so žirijo nagovorili z heterogenostjo, ki zaznamuje to iz več sklopov sestavljeno zbirko. Ta ni zavezana enotnemu loku, ampak se ti med seboj prepletajo in tvorijo povezave, ki pokažejo na pozorno obdelavo in notranje, podrobno cizeliranje posamičnih elementov, slik in stavkov.

Pesnici je uspelo v svojih pesmih prepričljivo eksperimentirati in odkrivati nove vsebine, nove predmete ter nove pesniške postopke ali načine konfiguracije tako na ravni jezika kot na ravni zavedanja. "Ne le v krogu osebnega ustvarjanja, ampak poezije na sploh. Gre za novosti, ki tej poeziji udarijo pečat svetovne aktualnosti. Tako v postopkih kot v drznosti izbire aktualnih tem in v pogumu za to, da pove stvari na inteligenten in pretresljiv način, ki ne sledi dominantnim pesniškim trendom, ampak se napaja zunaj, v vsakdanjosti in se ne boji neposredno odzivati na ljudi, dogodke in stvari iz okolice," je o poeziji nagrajenke povedal Rugelj.

Kot še pojasnjuje, kritičen pesniško-analitičen um Krambergerjeve ne vztraja samo pri pretresljivi anatomiji lokalne provincialne stvarnosti, ampak se udejanja po svetu, v pesniški prezenci ožarjena potovanja pomenijo živo aktualizacijo svetovnosti, živo, premikajočo in vpletajočo se prisotnost in povezanost z ljudmi v svetu.

Enajsta nagrajenca sta se pridružila ...
Poleg nagrajencev so se za priznanje potegovali še Miklavž Komelj z zbirko Hipodrom, Peter Semolič z zbirko Prostor zate in Marjan Strojan s Pokrajinami s senco. Lavreata sta se tako pridružila dozdajšnjim dobitnikom nagrade, ki jo podeljuje Fit media, Iztoku Osojniku, Alešu Štegerju, Josipu Ostiju, Cirilu Zlobcu in Marjanu Strojanu, Milanu Jesihu, Miklavžu Komelju, Milanu Deklevi, Eriki Vouk, Ivu Svetini in Ervinu Fritzu.

Tokrat je Pavček vse to upesnil v svojski vsebinski podobi in novi formalni preobleki.

Samo Rugelj, predsednik žirije