Pri predstavi Nihče več ne žvižga sodelujejo Teja Bitenc, Alenka Dereani, Josip Drabik Jug, Romana Humar, Alja Lacković, Majda Lekše, Tina Poglajen, Ankica Radivojević, Vesna Veingerl, Vesna Škreblin in Manca Trampuš. Foto: Nada Žgank
Pri predstavi Nihče več ne žvižga sodelujejo Teja Bitenc, Alenka Dereani, Josip Drabik Jug, Romana Humar, Alja Lacković, Majda Lekše, Tina Poglajen, Ankica Radivojević, Vesna Veingerl, Vesna Škreblin in Manca Trampuš. Foto: Nada Žgank

V ponedeljek ga je uvedla predstava Nihče več ne žvižga z delavnic pod vodstvom plesalke Vite Osojnik in režiserke Brine Klampfer.

Predstava je nastala v okviru triletnega razvojnega evropskega projekta Uprizarjati spol. Z mislijo, da se je z jezikom plesa mogoče postaviti v čevlje drugega in razumeti različne spolne identitete, so udeleženke in udeleženci, stari od 19 do 83 let, skozi performativno, plesno, gibalno in telesno prakso raziskovale vlogo družbenih spolov v heteronormativni družbi.

Performativno popotovanje
V okviru cikla so tudi odprli razstavo Dekodiranje odpornosti, ki je končna postaja performativnega popotovanja, ki so ga zasnovale Samar Zughool, Behnaz Aliesfahanipour, Safa Saad in Sammar Al Kerawe.

Z razstave Dekodiranje odpornosti. Foto: Safa Saad
Z razstave Dekodiranje odpornosti. Foto: Safa Saad

Samar, Behnaz in Samaar so na različnih lokacijah v Sloveniji čistili čevlje mimoidočih, Safa pa je bila v vlogi opazovalke. Med performativnim aktom čiščenja so umetnice lastnike in lastnice čevljev spraševale o vlogi integracije in znanju slovenščine vseh tistih oseb, ki imajo v Sloveniji status tujca ali so kako drugače soočene z vlogo tujstva v Sloveniji, so zapisali pri Mestu žensk.

O skupnostnih (participativnih) umetniških praksah
Danes ob 17. uri pripravljajo okroglo mizo z mednarodno izmenjavo izkušenj o skupnostnih (participativnih) umetniških praksah. Prvi del celodnevnega dogodka, ki bo zaprt za javnost, bo namenjen izmenjavi izkušenj sodelujočih v preteklih in tekočih skupnostnih umetniških projektih Mesta žensk: Politika dotika, Dekodiranje odpornosti, Ženske o ženskah, Vse je v redu in Uprizarjanje spola – Ples v tvojih čevljih.

V drugem delu, ki je odprt za javnost, bodo producentke skupnostnih umetniških projektov iz različnih organizacij razpravljale o zagatah in radostih umetniškega soustvarjanja. Pri tem se bodo opirale na specifične primere znotraj svojih organizacij, obravnavale pa bodo tudi vprašanja in dileme, ki jih bodo v zaprtem delu dogodka izpostavile sodelujoče v skupnostnih umetniških projektih Mesta žensk.

Na njej sodelujejo Alma Selimović, Hannah Robertshaw in Kirsty Redhead in Sophie Hope, povezovala ga bo Tea Hvala.

Dijakinje in dijaki v uprizoritvi Vse je v redu načenjajo teme, ki se dotikajo tudi uradnega in prikritega šolskega kurikuluma. Foto: Nada Žgank
Dijakinje in dijaki v uprizoritvi Vse je v redu načenjajo teme, ki se dotikajo tudi uradnega in prikritega šolskega kurikuluma. Foto: Nada Žgank

Cikel se bo končal s predstavo Vse je v redu, ki je nastala v sodelovanju z Lutkovnim gledališčem Ljubljana pod mentorstvom Nataše Živković in Sare Šabec.

"Predstava o predstavah o šoli"
Dijakinje in dijaki, izbrani na avdiciji, so v letu zapiranja šol in javnega življenja med februarjem in oktobrom 2021 od blizu in na daljavo raziskovali institucijo šole. Zanimala sta jih ustaljeni šolski red in njegov vpliv na odraščanje, predvsem pa vprašanje, kaj je v šoli v redu in kaj ne. Gre za predstavo o šoli oziroma za "predstavo o predstavah o šoli, ki govori s perspektive mladih, vpetih v šolski sistem tukaj in zdaj," so zapisali.

Dijakinje in dijaki v uprizoritvi načenjajo teme, ki se dotikajo uradnega in prikritega šolskega kurikula, medosebnih odnosov ter hierarhij v učilnicah in na hodnikih, ne nazadnje pa tudi izobraževalnih reform v Sloveniji.