Sliko Pietra Brueghla mlajšega – gre za upodobitev Križanja – so ukradli že leta 1981, a jo kmalu tudi našli.

Namesto upodobitve flamskega mojstra Križanja Pietra Brueghla mlajšega, vredne tri milijone evrov, so tako iz cerkve v mestu Castelnuovo Magra tatovi bežali s kopijo zanemarljive vrednosti.

Sled za ukradenim Caravaggiem vodi v Švico

V sredo je več ljudi vdrlo v cerkev sv. Marije Magdalene v majhnem ligurijskem mestu in z oltarja odstranilo sliko, za katero so mislili, da je izvirnik iz 17. stoletja. V resnici pa je bila upodobitev Križanja, ki jo je premožna družina cerkvi podarila pred dobrim stoletjem, že nekaj časa shranjena na varno. Kot poroča Guardian, je namreč policija prejela namig o načrtovani kraji umetnine, ki je že bila predmet ropa, in sicer so jo ukradli že leta 1981, ampak jo našli že mesec po dogodku.

Ko so pred kratkim začele krožiti govorice, da je slika znova v nevarnosti, je policija delo zamenjala za kopijo in namestila varovalne kamere. Pretvezo so razkrili le redkim, med drugim županu Danieleju Montebellu, ki je potem še nekaj ur po dogodku v duhu misije medijem dejal, da je izguba slike "hud udarec za mesto".

Pieter Brueghel mlajši je služil denar tudi s kopiranjem del svojega slavnega očeta. Takšna je denimo ta slika, kjer gre za kopijo očetove upodobitve Pridige Janeza Krstnika. Foto: Wikipedia

"Krožile so govorice, da namerava nekdo ukrasti delo, zato ga je policija skrila na varno, ga nadomestila s kopijo in namestila varnostne kamere," je nato priznal še isti večer. "Zahvaljujem se policiji, prav tako pa vernikom, ki so opazili, da razstavljena slika ni izvirnik, a so to zadržali zase."

Pieter Brueghel, kot ga je narisal sodobnik Anthony van Dyck. Foto: Wikipedia

Kot rečeno, je slika v cerkvi že več kot stoletje. Med drugo svetovno vojno so jo, kot številne druge umetnine po državi, skrili, da je ne bi ukradli nemški vojaki. Pieter Brueghel Mlajši (1564–1638) je bil sin bolj znanega in cenjenega Pietra Bruegela starejšega (ok. 1525–1530–1569), enega najbolj cenjenih predstavnikov severne renesanse. Medtem ko je bil oče avtor nekaj najvplivnejših umetnin tega časa, se je sin preživljal predvsem s kopiranjem očetovih del oziroma posnemanjem njegovega sloga.

Število kraj umetnin v Italiji je z 906 v letu 2011 padlo na 449 v letu 2016, a še vedno ostaja največji trg z ukradenimi umetninami. Razlog je predvsem v ogromnem številu umetniških del, ki so marsikje preslabo zavarovana. Polovica del, ki so jih ukradli v letu 2016, je bila del cerkvene opreme, s tem pa večji del dneva dostopna za javnost. Zato je italijanska policija poslala smernice, kako poskrbeti za ustreznejšo varnost – cerkvam med drugim svetujejo namestitev varnostnih kamer in angažiranje ljudi, da varujejo slike.

Med najbolj odmevnimi ukradenimi umetninami iz italijanskih cerkva je nedvomno Caravaggieva slika Kristusovo rojstvo, ki so jo iz cerkve sv. Lovrenca v Palermu ukradli v 60. letih 20. stoletja in še danes ostaja neznano kje.