V Mini teatru želijo s klasično Puškinovo pravljico opozoriti na pri nas vse bolj pozabljenega ruskega pesnika, hkrati pa, podobno kot pri Mojci Pokrajculji in Janku in Metki, prikazati pravljice kot močno fikcijsko energijo, oblikovano z umetniškim postopkom v sodobnih režijskih pristopih. Foto: Mini teater
V Mini teatru želijo s klasično Puškinovo pravljico opozoriti na pri nas vse bolj pozabljenega ruskega pesnika, hkrati pa, podobno kot pri Mojci Pokrajculji in Janku in Metki, prikazati pravljice kot močno fikcijsko energijo, oblikovano z umetniškim postopkom v sodobnih režijskih pristopih. Foto: Mini teater
Pravljica o carju Saltanu
Pravljica o carju Saltanu velja za vrhunec umetniškega preoblikovanja ljudskega izročila. Foto: Mini teater

Leta 2004 je v isti gledališki hiši zgodbo o carju Saltanu in njegovem sinu, slavnem in mogočnem junaku knezu Gvidonu Saltanoviču ter lepi carični labodki na oder postavil ruski režiser Aleksander Anurov, nocoj pa je zaživela v režiji Nataše Matjašec Rošker. Ta zgodbo dobro pozna, saj je igrala že v postavitvi enega najbolj znanih ruskih igralcev in režiserjev, v kateri sta nastopila še Milan Štefe in Akira Hasegawa.

Roškerjeva v predstavi tudi tokrat nastopa, ob njej pa še Ivica Knez in Viktor Meglič, zasedba, ki je s predstavo predpremierno nastopila že na prvem mednarodnem festivalu Arlekin v Omsku v Rusiji septembra 2009, na katerem je prejela nagrado strokovnega občinstva.

Zgodba o junaštvu, nevoščljivosti, čudodelni naravi in lepoti
Pravljica Aleksandra Sergejeviča Puškina, ki predstavlja vrhunec umetniškega preoblikovanja ljudskega izročila, pripoveduje o vladarju Saltanu, ki si izbere za ženo in mater svojega sina Gvidona najiskrenejšo in najbolj ambiciozno med tremi vrstnicami. S tem sprosti zlo, porojeno iz nevoščljivosti obeh tekmic in caričine tašče Babaruhe. Tašča mlado mater in dečka prežene na odprto morje in ju prepusti negotovi usodi.

A nenavadna pravljica je tudi pripoved o čudodelni naravi, ki se manifestira v prijaznem valu. Ta priskoči na pomoč brodolomcu in ga ponese na samotni otok. Tu je še očarljiva labodka, ki Gvidonu kot svojemu junaškemu rešitelju pred jastrebom skozi več čudežnih krogov pomaga do srečnega konca. Labodka se za junaškega kneza spremeni v prelepo nevesto.

Predstava večkrat nagrajena
Uprizoritev pravljice je gostovala na več festivalih in prejela več nagrad. Leta 2005 je poleg omenjene nagrade v Omsku prejela Grand prix bienala slovenskih lutkovnih ustvarjalcev. Istega leta je Nataša Matjašec Rošker dobila nagrado za najboljšo igralko festivala Valise Lomza na Poljskem in leta 2008 še za najboljšo igralko 11. svetovnega festivala lutkovne umetnosti v Pragi. Gre za koprodukcijo Drame SNG Maribor, Novega kazališta Zagreb in ARL Dubrovnik.