Dnevnikova komisija je nagrado soglasno podelila članici ansambla MGL-ja Jette Ostan Vejrup za vse tri vloge, ki jih je odigrala v pretekli sezoni. Foto: Aljoša Rebolj
Dnevnikova komisija je nagrado soglasno podelila članici ansambla MGL-ja Jette Ostan Vejrup za vse tri vloge, ki jih je odigrala v pretekli sezoni. Foto: Aljoša Rebolj

Nekaj posebnega je namreč v načinu, kako uspeva Jette Ostan Vejrup posvojiti omenjene vloge, jih prežariti skozi sebe in v pretehtanih odmerkih vrniti v večplastno pokrajino odrskega dogodka.

Dnevnikova komisija je nagrado soglasno podelila članici ansambla MGL-ja Jette Ostan Vejrup za vse tri vloge, ki jih je odigrala v pretekli sezoni: za vlogo Hipolite v uprizoritvi Sen kresne noči, ki jo je po motivih istoimenske igre Williama Shakespeara zrežiral Jernej Lorenci; za vlogo Levive v drami Hanoha Levina Življenje kot delo, ki jo je zrežiral Andrej Jus; in za vlogo Birgitte Mrak v kriminalni nadaljevanki Praznina spomina Barbare Zemljič, ki jo je zrežirala Nina Šorak.

Čvrsta, že kar nezgrešljiva povezanost
Po presoji komisije, ki so jo sestavljali novinar kulturne redakcije Dnevnika Gregor Butala, dekan Akademije za gledališče, radio, film in televizijo Tomaž Gubenšek in abonentka MGL-ja Vesna Miloševič Zupančič, omenjeni trije ženski liki sicer naseljujejo predstave z zelo različnimi uprizoritvenimi zasnovami in estetikami, vendar so obenem med njimi prepoznali "tudi čvrsto, že kar nezgrešljivo povezanost, ki jo z mojstrstvom svoje umetnosti vzpostavlja njihova odrska nosilka".

"Nekaj posebnega je namreč v načinu, kako uspeva Jette Ostan Vejrup posvojiti omenjene vloge, jih prežariti skozi sebe in v pretehtanih odmerkih vrniti v večplastno pokrajino odrskega dogodka. Naj bo to nemočna vpetost v družbene rituale moči, trpna sprijaznjenost z votlostjo partnerskega odnosa ali boleča intimna izkoreninjenost – vsa, tudi tista najbolj skrajna čustvena in eksistencialna stanja igralka posreduje z enako natančnostjo izraznih sredstev in vedno v občutljivem dialogu s celostno logiko uprizoritve," piše v utemeljitvi nagrade, ki so jo letos podelili že enaintridesetič.

Vzgoja srca
V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bodo v novi sezoni sicer letos vzgajali srce, odkar so odprli predstavo Mercadet po izvirnem besedilu Honoreja de Balzaca. Kot pravi Pipan, gre za komedijo o kapitalizmu, o ljudeh, obsedenih z denarjem.

Mercadet je Balzacova najuspešnejša igra in velikopotezno zastavljena komedija iz leta 1848, prvič uprizorjena tri leta pozneje. Podaja kruto resnično podobo sveta, v katerem je vse podrejeno enemu samemu cilju: kako se z vsemi sredstvi prikopati do (še več) denarja.

Nekaj posebnega je namreč v načinu, kako uspeva Jette Ostan Vejrup posvojiti omenjene vloge, jih prežariti skozi sebe in v pretehtanih odmerkih vrniti v večplastno pokrajino odrskega dogodka.