Bolj čudno od raja je dokumentarni performans, nekaj med koncertom, potopisom in druženjem. Govori o staranju, o skupnih in ločenih usodah, o ponovnem vzpostavljanju razrušenih odnosov in podrtih skupnostih. Foto: Bunker
Bolj čudno od raja je dokumentarni performans, nekaj med koncertom, potopisom in druženjem. Govori o staranju, o skupnih in ločenih usodah, o ponovnem vzpostavljanju razrušenih odnosov in podrtih skupnostih. Foto: Bunker

Politične krize današnjega sveta so oglušujoče in ne ostajajo več na mejah naših držav in regij. Konec koncev je tudi Maribor le nekaj deset kilometrov oddaljen od bodeče žice in dijaki se še predobro zavedajo lastne negotove prihodnosti, ki jo deloma povzroča prav izpelost sedanje politične ureditve. Kateri so torej tereni upora, boja ali celo sploh razumevanja današnjega položaja in prihodnosti?

Alma R. Selimović

Festival, ki ga omenjena gimnazija prireja v sodelovanju z ljubljanskim zavodom Bunker, je namenjen zlasti srednješolskemu občinstvu, da se seznani s sodobno uprizoritveno umetnostjo.

"Izjemno smo ponosni, da dekado in pol vzdržujemo pogon tega festivala, ki je nastal bolj kot neka drobna ideja, zdaj pa je postal tradicija in z leti raste," je pred dnevi povedala programska vodja in producentka Alma R. Selimović.

Festival, ki ima v zadnjih letih tudi mednaroden značaj, je nastal na pobudo ravnatelja Druge gimnazije Maribor Ivana Lorenčiča v želji, da se mladi seznanijo s sodobno uprizoritveno umetnostjo ter da se predstave, ki tu redko gostujejo, pripeljejo v Maribor. Mladim omogočajo priprave na predstave v razredih, pogovore z umetniki in delavnice, letos po novem tudi kritiško šolo.

Na programu festivala, ki se bo zaključil v četrtek, so med drugim še predstava Ich kann nicht anders kolektiva Beton Ltd., projekt History, History, History britanske umetnice Deborah Pearson in performans mednarodnega kolektiva Kavkaz Balkan, ki združuje umetnike iz Armenije, Romunije, Gruzije in Slovenije.

"Nabor umetnikov Drugajanja 2016 je v dialogu z mislijo, da je osebno politično. Že od šestdesetih let, od drugega vala feminizma in od študentskih gibanj naprej, vemo, da je tudi zasebno politično, da so ravno najbolj intimne, osebne odločitve tiste, ki obenem reflektirajo globalno politično in ga soustvarjajo," je izpostavila Alma R. Selimović.

Od leta 2012 je festival Drugajanje vpet v mrežo Festivals in transition, mrežo trinajstih festivalov, ki si trenutno v okviru projekta Urban Heat prizadeva z umetniškimi raziskovanji proučevati razmerja med mestom in umetnostjo ter nevidnimi skupnostmi v mestih. Letos v okviru festivala poteka t. i. laboratorij za umetnike; tema laboratorija je Maribor in preživetveni narativi – socioekonomske strukture moči.

Politične krize današnjega sveta so oglušujoče in ne ostajajo več na mejah naših držav in regij. Konec koncev je tudi Maribor le nekaj deset kilometrov oddaljen od bodeče žice in dijaki se še predobro zavedajo lastne negotove prihodnosti, ki jo deloma povzroča prav izpelost sedanje politične ureditve. Kateri so torej tereni upora, boja ali celo sploh razumevanja današnjega položaja in prihodnosti?

Alma R. Selimović