Na Festivalu igralca, ki je potekal v Nikšiću v Črni gori, se je predstavilo sedem gledaliških uprizoritev iz držav nekdanje Jugoslavije. Med njimi tudi predstava Mama/La madre, ki je bila premierno uprizorjena lani oktobra. Foto:
Na Festivalu igralca, ki je potekal v Nikšiću v Črni gori, se je predstavilo sedem gledaliških uprizoritev iz držav nekdanje Jugoslavije. Med njimi tudi predstava Mama/La madre, ki je bila premierno uprizorjena lani oktobra. Foto:
Jasna Knez raziskuje tudi improvizacijo kot posebno plesno zvrst v sodelovanju z glasbeniki, s slikarji in cineasti.

Jasna Knez je v zahtevno koreografijo, na meji med sodobnim plesom in navidezno naivno otroško igro, vnesla vrsto izjemnih igralskih rešitev.

Obrazložitev žirije

Plesno-igrana predstava Mama/La Madre je nastala po besedilu Vesne Furlanič Valentinčič, ki je sicer namenjeno monodrami, a je režiser Nick Upper (kar je režiserski psevdonim igralca Nika Goršiča) preoblikoval v duet za igralko in plesalko. Poleg nagrajenke v predstavi igra še igralka Sonja Polanc.

Med sodobnim in otroškim
Knezova je po soglasni odločitvi petčlanske žirije prejela nagrado za najboljšo stransko vlogo. V obrazložitvi pa so zapisali, da je sodobnim plesom in navidezno naivno otroško igro, vnesla vrsto izjemnih igralskih rešitev, ki so zaokrožile multimedijsko večplastnost uprizoritve.

Jasna Knez (1949) je plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja in nadaljuje tradicijo slovenskega izraznega plesa Žive Kraigher. Ustvarila je številne avtorske plesno-gledališke projekte, s katerimi je gostovala na različnih festivalih alternativnih in eksperimentalnih odrov.

Obnovljeni starogrški arhetipi
Gre za predstavo, ki obnavlja svet grške klasične drame, kjer je protagonist tisti, ki sam sebe pahne v lasten propad. V tem primeru junakinja izrabi svojega ljubimca, da razreši dramo med mamo in seboj. Žrtvuje ga kot žrtveno jagnje (agnus Dei) na oltarju. Njegova kri je daritev arhetipskemu jeznemu božanstvu, v tem primeru mami, je zapisano v gledališkem listu. Tako se glavna junakinja očisti samo sebe in ukini jezno božanstvo, ki pravzaprav živi v njej sami, kar pa je mogoče le z ukinitvijo same sebe.

Že druga nagrada
Predstava je nastala v koprodukciji KUD Zrakogled Koper in Gledališča Glej, poleg Jasne Knez, Sonje Polanc in režiserja Nicka Upperja pa so praizvedbo teksta soustvarili še dramaturg Gašper Malej, scenograf Urban Belina ter oblikovalec luči in videa Radovan Čok.

Predstava pa je že požela uspehe na drugem mednarodnem SkupiFestivalu, ki je potekal med 3. in 9. novembrom 2008 v Albanskem gledališču v Skopju, kjer je prejela veliko nagrado za najboljšo uprizoritev v celoti.

L. Š.

Jasna Knez je v zahtevno koreografijo, na meji med sodobnim plesom in navidezno naivno otroško igro, vnesla vrsto izjemnih igralskih rešitev.

Obrazložitev žirije