Osrednji namen festivala je vzpostavitev decentraliziranja sodobnega plesa in spodbujanje zanimanja za tovrstno umetnost tudi pri 'občinstvu na obrobju'. Foto: Zavod Flota
Osrednji namen festivala je vzpostavitev decentraliziranja sodobnega plesa in spodbujanje zanimanja za tovrstno umetnost tudi pri 'občinstvu na obrobju'. Foto: Zavod Flota
Na festivalu so se predstavili tudi plesalci iz tujine (na fotografiji Stephanie Cumming). Foto: Zavod Flota

Festival, ki poteka pod umetniškim vodstvom koreografa Matjaža Fariča, svoj osrednji namen vzpostavitve decentraliziranja sodobnega plesa in spodbujanje zanimanja za tovrstno umetnost tudi pri "občinstvu na obrobju" uspešno razvija. Letošnja izvedba je bila namreč deležna izvrstnega odziva tako pri tamkajšnjem kot tudi mednarodnem občinstvu.

Program 5. Fronte je letos postal dinamično stičišče številnih plesnih žanrov, videoplesa, diskusij, plesnih generacij, delavnic in izobraževanja. Dobro obiskan otvoritveni dan je minil v znamenju odprtja razstave fotografa Mihe Frasa, ki se je v Galeriji Murska Sobota predstavil z izborom plesnih fotografij z naslovom Skriti jezik. V izbor je umestil fotografije plesnih predstav zadnjih dvajset let, mnoge od njih še nikoli niso bile objavljene.

V glavnem programu so s plesnimi predstavami gostovali ustvarjalci iz Avstrije, Madžarske, Velike Britanije, Hrvaške in Slovenije. Med drugim sta se na festivalu zgodili tudi dve slovenski premieri projektov, ki sta nastali v okviru mednarodne mreže Beyond Front@; predstava To Whom It May Concern (v koreografiji Rosane Hribar in Gregorja Luštka) in a kind of magic koreografinje Stephanie Cumming.

Najmlajše generacije plesalcev se predstavijo
Tudi letos so na festivalu prisotvovali mladi potenciali sodobnega plesa. S svojimi plesnimi miniaturami so se predstavile najmlajše generacije, ki so sodelovale na tekomvanju OPUS 1, poleg njih pa sta s svojimi produkcijami gostovali tudi Šola za sodobni ples Ane Maletić iz Zagreba in Umetniška gimnazija Ljubljana – smer sodobni ples. Na festivalu so vsak dan potekali tudi plesne delavnice/klasi s sodelovanjem JSKD-ja in pogovori po predstavah. Prav tako pa program Fronte teži tudi k širši refleksiji trenutnega stanja sodobnega plesa in njegove problematike tako na umetniški kot tudi lokalnem družbenem kontekstu. V ta namen so potekale predstavitve primerov dobrih praks, forum na temo funkcije "roba" nevladnih organizacij in seminar Rob sodobnega plesa – sodobni ples na robu III.

Letošnja 5. Front@ se je izkazala kot izjemno uspešna in odzivna izvedba, ki je potrdila učinkovito razvijanje motiva, s katerim se je sam festival pred petimi leti tudi začel – pripeljati sodobni ples k občinstvu, ki ga ni vajeno, ga z njim seznaniti in spodbuditi zanj dolgoročno zanimanje.