Filip (Jure Henigman), Kajetan (Gregor Gruden) in Pavel (Matej Puc), prijatelji iz študentskih let, se redno dobivajo v kopališču in skrivaj trenirajo ples na vodi. Očitno je, da je skrivno društvo plesa na vodi zaprto za zunanji svet, smisel skupinskega treninga je v druženju. Na bazenu lahko vidimo tri prijatelje skrite pred očmi drugih in ranljive v njihovi povezanosti, so o predstavi zapisali na spletni strani MGL. Foto: MGL/Barbara Čeferin
Filip (Jure Henigman), Kajetan (Gregor Gruden) in Pavel (Matej Puc), prijatelji iz študentskih let, se redno dobivajo v kopališču in skrivaj trenirajo ples na vodi. Očitno je, da je skrivno društvo plesa na vodi zaprto za zunanji svet, smisel skupinskega treninga je v druženju. Na bazenu lahko vidimo tri prijatelje skrite pred očmi drugih in ranljive v njihovi povezanosti, so o predstavi zapisali na spletni strani MGL. Foto: MGL/Barbara Čeferin
Ples na vodi
Ne glede na svoje burleskno izhodišče (ali prav v njegovem imenu?) obravnava besedilo nekatere najaktualnejše teme sodobnosti: pojav osamljenosti, izgube osnovnih vrednot, iskanja ideološke in spolne identitete ... Foto: MGL/Barbara Čeferin

V Mestnem gledališču ljubljanskem se je zgodioa peta premiera sezone, Ples na vodi sodobnega češkega dramatika Davida Drabka, ki se je tudi udeležil krstne uprizoritve. Predstava je nastala v režiji direktorice in umetniške vodje gledališča Barbare Hieng Samobor.

Po besedah Barbare Hieng Samobor besedilo sodi v programsko zasnovo, kot si jo je zamislila za gledališče: na kritičen način se spoprijema s sodobnostjo in problemi, ki jo določajo.

Neokus, pomanjkanje zasebnosti, kič, nedoslednost ...
Priznanega in nagrajevanega Drabka (1970) odlikuje nenavadna pisava, ki pa je v poantah jasna, je dejala režiserka in za vodilne teme Plesa na vodi naštela prevlado neokusa, izginjanje pojma zasebnosti, kič, politično neozaveščenost in nedoslednost ter brisanje meja med amaterskim in strokovnim.

V ospredju Plesa na vodi so trije moški, ki jih druži sinhrono plavanje. Zakaj ta nenavaden hobi, se ustvarjalci predstave niso spraševali, posvečali so se drugim, odločilnejšim vprašanjem. Protagonisti so vsi v osebnostni krizi, spremljajo jih frustracije, stiska in nesposobnost, da bi obdržali partnersko zvezo. Zastavek je komičen, potem pa se eden izmed njih, Filip, odloči, da ne bo več zapustil bazena in da bi se rad spremenil v vidro. Postopoma se pred gledalcem razkrivajo njihova čustva v najčistejši obliki.

"Izumljali smo skupaj z dramatikom"
Ekipa je besedilo, ki ga je prevedla Martina Maurič Lazar, z avtorjevo privolitvijo nekoliko spremenila. Razširili so vlogo Filipa, vidre, izpustili "rusko-češko travmo", ki za slovensko občinstvo ni aktualna, omilili so avtorjev odpor do rumenega tiska in poudarili kvarnost in žaljivost nekaterih televizijskih oddaj, ki jih, tako režiserka, v domačem medijskem prostoru ni malo.

V Ples na vodi so vključili še Joyceovega Uliksesa in še bolj zapleteno Finneganovo bdenje, ki sta pomagala razdelati Filipovo govorico, jezik nekoga, ki je v odhajanju, ki je že nekoliko onstran. Izumljali smo skupaj z dramatikom, je ustvarjalni postopek opisala dramaturginja Petra Pogorevc. Pri delu ji je pomagala absolventka Eva Mahkovic.

V glavnih vlogah bodo nastopili Jure Henigman, Gregor Gruden in Matej Puc, ob njih pa še Ana Dolinar, Jurij Drevenšek, Bernarda Oman, Val Fürst, Jette Ostan Vejrup, Tanja Dimitrievska in Sanja Nešković Peršin. Scenografijo je zasnovala Petra Veber, kostumografijo Jelena Proković, svetlobo pa je oblikoval Branko Šulc.

C. R.