Diego de Brea s predstavo Mali princ ponudi drugačen pogled na tega legendarnega malega  junaka, ki se je zapisal v srca mnogih bralcev po svetu. Foto:
Diego de Brea s predstavo Mali princ ponudi drugačen pogled na tega legendarnega malega junaka, ki se je zapisal v srca mnogih bralcev po svetu. Foto:
Tijuana Križnik
V vlogi Malega princa nastopa baletna plesalka Tijuana Križnik. Foto: RTV SLO

Letošnji že 14. festival Ex ponto se je iztekel v nekoliko drugačnih tonih. Pričel se je s kontroverzno predstavo Tito – Izbrani diagrami hrepenenja, zaključil pa s čarobnim in sanjavim Malim princem. Čeprav se na prvi pogled zdi, da predstava nima veliko skupnega s temeljnima izhodiščema letošnjega festivala - politiko in gledališčem - jo je po mnenju umetniškega vodje SNG Maribor Vilija Ravnjaka mogoče interpertirati tudi politično.

Drugačen Mali princ
Predstava, ki je nastala s sodelovanjem SNG Maribor in Ex Ponta, temelji na motivih literarnih del Mali princ ter Veter, pesek in zvezde Antoina de Saint-Exuperyja. Diego de Brea, ki se pod predstavo podpisuje pod izbor besedila in glasbe ter kot režiser, koreograf in scenograf, se tudi tokrat ni izneveril svojemu avtorskemu pristopu. Izrazito poetična in simbolična predstava, podprta s čarobnimi videoprojekcijami, ki so delo Mateja Modrinjaka, razkrije drugačen pogled na malega junaka.

Izzivanje smrti in iskanje samega sebe
De Brea, ki vidi bistvo Malega princa v tragičnem življenju njegovega pisca, je glavno in edino vlogo v predstavi namenil baletni plesalki Tijuani Križman. Ta skozi ples in gib gledalca popelje skozi različna čustvena stanja pisca, ki se je v civiliziranem svetu počutil osamljenega in izgubljenega, izhod in hkrati osmišljenje svojega življenja pa iskal v nenehnem izzivanju smrti.

Bistva ne razkrije beseda
Predstava, kjer bistva ne razkriva beseda, ampak preplet plesa, glasbe in vizualij, dopušča obilo prostora za lastno interpretacijo. Čarobne hologramske podobe, ki se porajajo in razblinjajo v zraku, igra senčnih podob in asketske črne kulise, ki delujejo kot kletka, v katero je ujet Mali princ, ter nežen in nato spet silovit ples Tijuane Križman pa dokazujejo, da je de Brea spet ustvaril popolnoma samosvoje umetniško delo, vredno ogleda.

Kristina Sluga