Martha Argerich je začela igrati klavir pri treh letih v rodnem Buenos Airesu, svoj debitantski koncert je imela že pri osmih letih. Za svoje glasbene dosežke je prejela številne nagrade, med njimi grammyja za klavirske koncerte Bartoka in Prokofjeva ter oskarja klasične glasbe - nagrado revije Gramophone. Foto: EPA
Martha Argerich je začela igrati klavir pri treh letih v rodnem Buenos Airesu, svoj debitantski koncert je imela že pri osmih letih. Za svoje glasbene dosežke je prejela številne nagrade, med njimi grammyja za klavirske koncerte Bartoka in Prokofjeva ter oskarja klasične glasbe - nagrado revije Gramophone. Foto: EPA

Maestro Charles Dutoit, ki velja za enega najpomembnejših sodobnih dirigentov na svetu, se v Ljubljano vrača po lanski Beethovnovi Deveti simfoniji; nastopil bo z orkestrom Slovenske filharmonije. Predstavil se bo z dvema deloma Igorja Stravinskega – Pomladnim obredjem in Ognjemetom – ter Koncertom za klavir in orkester št. 3 v C-duru Sergeja Prokofjeva, ki jih bo izvedla priznana pianistka Martha Argerich. Ta je že kot otrok veljala za čudežno deklico, ki je leta 1965 zmagala na znamenitem Chopinovem tekmovanju v Varšavi.

V Cankarjevem domu boljši pogoji za klasično glasbo
Kot je na novinarski konferenci povedal Dutoit, ki se v Slovenijo rad vrača, ker ne zazna stresa, sicer tako običajnega na Zahodu, je delo Pomladno obredje posvečeno 50. obletnici smrti Stravinskega, s katerim je povezan že od študentskih let. Martho Argerich bo na četrtkovem koncertu v Cankarjevem domu spremljal Orkester Slovenske filharmonije. Direktor SF-ja Matej Šarc je povedal, da sta za njimi že dva koncerta, ki so ju s pianistko izvedli v Italiji, v Udinah in Ravellu. Za ljubljanski koncert ga veseli, da bo v Cankarjevem domu, saj se bo le tako lahko izrazil v vsej polnosti, kar na trgu ni mogoče. Odločitev, da se koncert prestavi v dvorano, so pozdravili številni ljubitelji klasične glasbe.

Podobno zadovoljstvo nad spremembo prizorišča je izrazil tudi Danilo Rošker, direktor mariborske operne hiše, ki se bo s simfoničnim orkestrom, zborom in baletnim ansamblom predstavila na srednem koncertu. Po njegovih besedah bi opera, izvedena na prostem, precej izgubila.

Pod režijo tokratne uprizoritve Madame Butterfly se podpisuje Pier Francesco Maestrini, ki ga mariborsko operno občinstvo med drugim pozna po režijah Verdijevih oper Aida in Moč usode ter Gounodevega Fausta. Foto: SNG Maribor/Tiberiu Marta
Pod režijo tokratne uprizoritve Madame Butterfly se podpisuje Pier Francesco Maestrini, ki ga mariborsko operno občinstvo med drugim pozna po režijah Verdijevih oper Aida in Moč usode ter Gounodevega Fausta. Foto: SNG Maribor/Tiberiu Marta

Madama Butterfly velja za eno najbolj znanih oper, ki jo je tudi Puccini pojmoval za svoje najboljše in najsodobnejše delo. Osnova je tragična ljubezenska zgodba iz Japonske, ki je nastala na podlagi londonske gledališke uprizoritve na besedilo Davida Belasca. Puccini je opero napisal z libretistoma Giuseppejem Giacoso in Luigijem Illico, s katerima je pred tem ustvaril še Manon Lescaut, La boheme in Tosco.

Likovna kolonija v Plečnikovih Križankah išče "joie de vivre"

V operi je Puccini ustvaril znamenito sopransko arijo Un bel di vedremo (Nekoč se bo vrnil), ki jo zapoje Čočo san, japonska mladenka, ki se je iz ljubezni do ameriškega pomorskega poročnika Pinkertona odpovedala svojemu ljudstvu in religiji. Sodobna uprizoritev v produkciji SNG-ja Opere in baleta Maribor je nastala v režiji italijanskega režiserja in gledališkega ustvarjalca Piera Francesca Maestrinija, piše na spletni strani Ljubljana Festivala.

Na novinarski konferenci je Tomo Vran predstavil še 24. mednarodno likovno kolonijo, ki poteka ta teden v Ljubljani, in povabil na petkov sklep, ko bodo v Viteški dvorani Križank odprli razstavo novonastalih del osmih umetnikov.