Žanrsko je Aleš Šteger, ki sicer ni vajen pisati za lutke, Kurenta označil kot lutkovni muzikal, načeloma pa gre za mešanico dramskega in lutkovnega, poezije in glasbe. 'Potujemo skozi različne svetove, ki so prikazani vsak na svoj način, povezuje pa jih kurent kot osrednji lik,' dodaja režiser Saša Jovanović. Foto: Boštjan Lah / LGM
Žanrsko je Aleš Šteger, ki sicer ni vajen pisati za lutke, Kurenta označil kot lutkovni muzikal, načeloma pa gre za mešanico dramskega in lutkovnega, poezije in glasbe. 'Potujemo skozi različne svetove, ki so prikazani vsak na svoj način, povezuje pa jih kurent kot osrednji lik,' dodaja režiser Saša Jovanović. Foto: Boštjan Lah / LGM
Lutkovno gledlaišče Maribor
Lutkovno gledališče Maribor po novem uvaja tudi možnost vpisa abonmajev, z letošnjim letom pa se je tudi kadrovsko okrepilo. Namesto prejšnjih 15 zdaj šteje 22 zaposlenih.

"Ljudje premalo potujemo - ne fizično in turistično, ampak po notranjih pokrajinah, po lastnem prostoru, premalo opazujemo prostor in ljudi okoli sebe," je takšno izbiro rdeče niti pojasnila direktorica gledališča Mojca Redjko.

Hkrati je tematika potovanja za Lutkovno gledališče Maribor simbolična. "Lani smo se držali teme soočanja starega in novega ob dejstvu selitve v nove prostore. Zdaj pa začenjamo stopati na novo pot in ugotavljati, kaj ta sploh prinaša," je dodala Redjkova.

Pri pripravi programa za novo sezono so sledili smernicam, ki so si jih zadali ob selitvi iz Rotovža v nekdanji minoritski samostan na Lentu pred letom dni. Med njimi je krepitev programa za mladino ter pestrost in raznovrstnost predstav, tako kar zadeva literarno predlogo kot lutkovno tehnologijo.

Ambiciozen začetek sezone z "lutkovnim muzikalom" Kurent
Sezono začenjajo s predstavo Kurent v režiji Saše Jovanovića in Petra Srpčiča, ki so jo pripravili skupaj z Mestnim gledališčem Ptuj in ki na podlagi kombinacije lutkovnega in dramskega gledališča prinaša sodobno inačico tega tradicionalnega slovenskega lika. Besedilo zanjo je napisal Aleš Šteger, ki o svojem kurentu pravi, da mu "danes, v času globalnega segrevanja, pada priljubljenost, zato se odpravi po svetu, da spet najde svoje mesto".

Angažiran tekst
Osrednji lik, ki ga predstavlja dramski igralec z masko velikih dimenzij, se na svoji poti po svetu sooča z vprašanji sodobne družbe in sveta, kot sta pomanjkljiva skrb za okolje in rahljanje medsebojnih odnosov. "Gre za zelo simpatično predstavo, ki bo otroke zabavala, hkrati pa imela tudi neko ost," je povedal Srpčič, sicer tudi direktor Mestnega gledališča Ptuj.

Ptuj stavi na kurente
Predstava je osrednji projekt obeh gledališč za Evropsko prestolnico kulture (EPK) in se loteva tematike kurentovanja, ki si ga je Ptuj izbral za osrednjo tematiko EPK-ja. Po besedah Srpčiča želijo s tem dati tudi novo kakovost ohranjanju te pomembne tradicije.

Za oktober je napovedana premiera predstave Ko je Šlemil šel v Varšavo režiserke Jelene Sitar Cvetko, za december pa Žabe Grete režiserja Andreja Jusa. Po besedilu Janeza Vajkarda Valvasorja bodo na oder postavili lutkovno predstavo Mrtvaški ples, ki jo bo režiral Silvan Omerzu, ter spomladi 2012 pripravili še klasično izvedbo Rdeče kapice v režiji Klemna Markovčiča.

2012: Vsak mesec ena predstava iz tujine
V letu EPK-ja bo lutkovno gledališče ob Kurentu kot osrednjem umetniškem projektu izvajalo še sklop akcij na mariborskih ulicah Lutkovna okupacija, sklop drobnih lutkovnih uprizoritev po motivih znanih evropskih pravljic Zaigrane zgodbe ter sklop 12 za 12, v okviru katerega bodo vsak mesec v letu 2012 gostili lutkovno predstavo iz tujine.