Mini teater je na Lopudu uprizoril poskus dekonstrukcije mita o Jackie. Foto: EPA
Mini teater je na Lopudu uprizoril poskus dekonstrukcije mita o Jackie. Foto: EPA

S predstavo se je slovesno končal 11. festival sodobne umetnosti Karantena, ki je letos med drugim gostil tudi znano trboveljsko glasbeno skupino Laibach. V Ljubljani bo Jackie v režiji Ivice Buljana s Senko Bulić v naslovni vlogi doživela premiero jeseni.

Igrala je več vlog, a ni našla svoje identitete
Jackie je četrta "drama o princesah" avstrijske nobelovke Elfriede Jelinek iz ciklusa Deklica in smrt. Avtorica se v tej drami ukvarja z dekonstrukcijo enega izmed največjih mitov zahodne družbe, mitom o Jackie Kennedy. Besedilo povezuje obenem biografske elemente, medijski diskurz in slike o Kennedyjevih ter teorijo obleke, kakršno je Roland Barthes razgrnil v svojem eseju Sistem mode. Po bartesijanskem modelu se Jackie tu prikazuje v treh vidikih: resnična Jackie (državljanska oseba Jacqueline Bouvier), slika Jackie (fotografirana Jackie in "Jackie moda") in tekstualna Jackie (kakršno je opisal mednarodni tisk). Jackie tako postaja večstranska oseba, ki neprestano zapušča vlogo za vlogo, a nikoli ne najde svoje resnične identitete.

Neprekinjen slap besed in slik ustvarja resnični prostor, v katerem je Jackie zgolj projekcijska površina, simbol na sijajnem papirju, za vedno brezživljenjska. Gledalec se mora tako soočiti s svojimi predsodki o ženski, katere mit so mediji poskušali obdržati pri življenju.