Predstava Nurejev je za svoj predmet vzela življenjsko zgodbo Rudolfa Nurejeva, ki ni bil le simbol vrhunske baletne umetnosti - bil je tudi gejevska ikona, zaradi svoje homoseksualnosti pa se je v Sovjetski zvezi skoraj znašel v zaporu. Očitno časi niso tako zelo drugačni, saj naj bi aktualni ruski minister za kulturo izrazil pomislek, da predstava Nurejev krši ruski zakon, ki prepoveduje
Predstava Nurejev je za svoj predmet vzela življenjsko zgodbo Rudolfa Nurejeva, ki ni bil le simbol vrhunske baletne umetnosti - bil je tudi gejevska ikona, zaradi svoje homoseksualnosti pa se je v Sovjetski zvezi skoraj znašel v zaporu. Očitno časi niso tako zelo drugačni, saj naj bi aktualni ruski minister za kulturo izrazil pomislek, da predstava Nurejev krši ruski zakon, ki prepoveduje "propagando homoseksualnosti med mladimi". Foto: AP
Vladimir Urin
Direktor gledališča Bolšoj Vladimir Urin je povedal, da sicer z odpovedjo predstave tvegajo sloves gledališča, vendar pa to po njegovem mnenju ne bo imelo negativnih finančnih posledic. "Kakovost izvedbe je za nas pomembnejša," je še dejal direktor gledališča. Foto: EPA
Nurejev in prijatelji
V francoski prestolnici je bila leta 2013 na ogled baletna predstava Nurejev in prijatelji, ki se je poklonila temu velikemu plesalcu, ki je med drugim vodil baletni ansambel pariške opere in bil tudi njen glavni koreograf. Foto: EPA
Predstava o Nurejevu presporna za Bolšoj

Spomnimo, gledališče Bolšoj je tako rekoč v zadnjem hipu odpovedalo za danes napovedano baletno predstavo o življenju plesalca Rudolfa Nurejeva v postavitvi Kirila Serebrenikova, naslovljeno preprosto Nurejev. Vendar ob tem niso podali nobenega uradnega razloga za to odpoved, ki je v ruskem glavnem mestu povzročila nič manj kot škandal.

Nekakovost postavitve sicer uspešne trojice?
Predstava Nurejev je delo skladatelja Ilje Demuckega, avtorja libreta, režiserja in scenografa Kirila Serebrenikova ter koreografa Jurija Posokova. Prav Demucki, Serebrenikov in Posokov so pred dvema letoma v gledališču Bolšoj na oder postavili predstavo Junak našega časa po Mihailu Lermontovu, ki jim je prinesla nagrado zlata maska tiste sezone.

Serebrenikov je bil sicer nedavno predmet preiskave v povezavi z domnevno krajo državnih sredstev, namenjenih umetnosti. Preiskavo so izvedli pred dvema mesecema v moskovskem gledališču Gogolj Center, ki ga Serebrenikov umetniško vodi, in na njegovem domu. Po pridržanju so ga izpustili, so pa ga oblasti opredelile za pričo v preiskavi.

Ruska tiskovna agencija Tass poroča, da je direktor gledališča Bolšoj Vladimir Urin povedal, da sicer z odpovedjo predstave, podprte z državnimi sredstvi, tvegajo sloves gledališča, vendar pa to po njegovem mnenju ne bo imelo negativnih finančnih posledic. Glavni razlogi za preložitev premiere na maj prihodnje leto so po njegovih trditvah umetniške narave. "Kakovost izvedbe je za nas pomembnejša," je dejal Urin glede načelnosti delovanja gledališča.

Predstava v navzkrižju z zakonom?
Vendar bi lahko bila produkcija, ki odkrito prikazuje Nurejevo homoseksualnost, po govoricah sodeč neprimerna za glavni oder Bolšoja, poroča The Guardian. Po pisanju tega britanskega časnika je agencija Tass navedla vir blizu ministra za kulturo Vladimirja Medinskega, ki je dejal, da je minister izrazil pomislek, da produkcija krši ruski zakon, ki prepoveduje "propagando homoseksualnosti med mladimi". Medinski pa je za Tass zavrnil poročanja, da naj bi se odpoved zgodila po njegovem nareku.

Baletna predstava je za svoj predmet vzela Rudolfa Nurejeva (1939-1993), enega največjih baletnih plesalcev. Nurejev je kariero začel v gledališču Kirov, se pravi v današnjem Mariinskem gledališču, leta 1961 pa je emigriral na Zahod, saj je med nastopanjem v francoski prestolnici zaprosil za politični azil. V 80. letih minulega stoletja je vodil baletni ansambel pariške opere in bil tudi njen glavni koreograf.

Ko se v Moskvi spustijo zavese …
Gledališče Bolšoj, ki je bilo ustanovljeno leta 1776, je znano tako po spletkah v zaodrju kot po vrhunskih opernih in baletnih uprizoritvah. Pred štirimi leti ga je pretresel napad s kislino na takratnega umetniškega vodjo Sergeja Filina. Gre za eno izmed dejanj, ki so razkrila obseg uničujočega dogajanja v zaodrju ene osrednjih ruskih kulturnih institucij - rivalstva za vloge, denar in moč, še poroča Reuters.

Predstava o Nurejevu presporna za Bolšoj