Plesno predstavo Vsak poskus se bo končal z zdrobljenimi telesi in zlomljenimi kostmi bodo kot zaključno predstavo v sklopu gledališko-sodobnoplesnega abonmaja Veličastni uprizorili drevi ob 19.30 v Gallusovi dvorani v Cankarjevega doma (CD).

Predstava Vsak poskus se bo končal z zdrobljenimi telesi in zlomljenimi kostmi je nastala v produkciji Martensovega Gripa v sodelovanju z Dance On Ensemble. Foto: Cankarjev dom/Phile Deprez
Predstava Vsak poskus se bo končal z zdrobljenimi telesi in zlomljenimi kostmi je nastala v produkciji Martensovega Gripa v sodelovanju z Dance On Ensemble. Foto: Cankarjev dom/Phile Deprez

Predstavo o moči oplaja prepričanje Jana Martensa, da se vsako telo sporazumeva in da ima vsako telo tudi kaj povedati. Heterogeni baletni ansambel edinstvenih osebnosti sestavljajo plesalci različnih generacij – najmlajši šteje 15, najstarejši pa 68 let. To pomeni, da med njimi obstajajo precejšnje razlike glede izkušenj in tehnične izobrazbe.

Uprizoritev, ki "se ne boji padca v ekstatičnost"
Plesalci v Martensovem delu iščejo svoj glas znotraj plesa in drug za drugim zavzemajo svoj prostor pod žarometi, ne da bi ob tem odrinili preostale. "Horizontalna vaja v medsebojnem omogočanju potrebnega prostora, ob hkratnem deljenju odrske pozornosti z drugim". Uprizoritev Vsak poskus se bo končal z zdrobljenimi telesi in zlomljenimi kostmi je "razkošna predstava, ki se ne boji padca v ekstatičnost," so zapisali v CD-ju.

Uprizoritev je naslovljena z grožnjo, ki jo je kitajski predsednik Ši Džinping namenil demonstrantom, ki so na ulicah Hongkonga zahtevali večjo neodvisnost. "Zanimivo je, kako so bile besede Ši Džinpinga na različnih spletnih straneh prevedene različno," je povedal Martens in dodal, da "v našem času jezik ni več orodje, s katerim poročamo o dejstvih, temveč ideološko orožje."

Jan Martens. Foto: Cankarjev dom/Stine Sampers
Jan Martens. Foto: Cankarjev dom/Stine Sampers

Protesti po vsej zemeljski obli
Pri zasnovi dela se je Martens navdihoval pri svetovnem valu protestov, od demonstracij gibanja Življenja temnopoltih štejejo (Black Lives Matter), gibanja Rumenih jopičev (Gilets jaunes) do mladih podnebnih aktivistov ter demonstracij žensk v ZDA in Čilu. Baletni ansambel v predstavi odmisli vse družbene dogme za prepoznavanje in sprejemanje različnih identitet. Njihov gib podpira glasbena kulisa, sestavljena iz neznačilnih protestnih pesmi različnih obdobij – od Henryka Goreckega prek Maxa Roacha in Abbey Lincoln do Kae Tempest.

Raziskovanje medosebnih razmerij
Jan Martens (1984) se je izobraževal na plesni akademiji Fontys Dance Academy v Tilburgu in leta 2006 iz plesa diplomiral na kraljevem konservatoriju Artesis v Antwerpnu. Od leta 2010 se posveča lastnemu koreografskemu delu, ki ga vse prodorneje predstavlja pred domačim in mednarodnim občinstvom. Leto pozneje se je začel ukvarjati z umetniško raziskavo medosebnih razmerij in človekovega odnosa do življenjske danosti.

Koreografov raznoliki opus med drugimi vključuje: duet (Sweat Baby Sweat, 2011), sole (Ode To the Attempt & lostmovements, 2014 & 2018), prva srečanja neznancev (The common people, 2016), skupinska dela, zaznamovana z vživetjem in zanosom (The dog days are over, za osem plesalcev & Rule of Three, 2014 & 2017) ter delo za mlade, ki obravnava vprašanja, kot sta različnost in enakost spolov (Passing the Bechdel Test, 2018).

Jan Martes v Cankarjevem domu