Raper je svoj zadnji album izdal le dobro leto po izidu Lasers. A njegov četrti studijski album še zdaleč ni vrnitev h koreninam. Ni niti približek toka, ki ga je imel pri Kick, Push (skladbi, s katero se je predstavil svetu). Foto: EPA
Raper je svoj zadnji album izdal le dobro leto po izidu Lasers. A njegov četrti studijski album še zdaleč ni vrnitev h koreninam. Ni niti približek toka, ki ga je imel pri Kick, Push (skladbi, s katero se je predstavil svetu). Foto: EPA
Lupe Fiasco
Že v naslovu je na svoj način sporočil vrnitev k svojemu prvemu in najbolj ljubemu albumu Food & Liquor. Temu je dodal pripis Great American Rap Album Pt. 1, kar naslov spremeni v tako nenavadno formo, ki se je lahko spomni le Lupe Fiasco. Ne sodi izdelka po ovitku? No, ovitek je črn, tako da se je treba za vsebino poglobiti.

Na Food & Liquor 2: The Great American Rap Album Pt. 1 Lupe Fiasco ponudi misli za mislece, rime za raperje in refrene za komercialo.

Fiasco ne opozarja, pridiga - četudi besede kar letijo nenadzorovano in se zna v zapletenih besednih strukturah tudi izgubiti (ITAL (Roses)). Ne skopari, šokira (ob motivacijsko zastavljeni ritmski sekciji obračuna z uporabo zaničevalne besede za temnopolte državljane sveta (Audubon Ballroom). In ob tem ostaja verjetno eden izmed redkih, ki v verzu zna povezati Freuda, Nea iz Matrice in Freddyja Krugerja (Around My Way).

Klavirski in saksofonski vložki na posnete matrice stare šole bluza so podlaga, ob kateri se osveži spomin na kakšno že slišano glasbo. Predvsem posluh pri Around My Way (Freedom Ain't Free). Vodljiva melodija ni pravzaprav nič drugega kot podlaga uspešnice They Reminisce Over You (T.R.O.Y.), zaradi česar se je zapletel v spor s producentom Petom Rockom (ki je uspešnico ustvaril s CL Smoothom).

Singel je sicer odmev tistega, kar je Fiasca proslavilo: podajanje besed skoraj, a ne popolnoma, zunaj ritma, poetično rimanje in refren s pomensko zaključeno celoto. Na koncu mogoče najboljši komercialni približek duhu stare šole hip hopa ta hip z ostrimi besedami, a ne žaljivimi.

Stereotipne besedne igre zrcali kot v kalejdoskopu. V Bitch Bad se poigrava s svojo definicijo besede, zaničevalno v gangsta rapu. Ob tem žrtvuje tok in strukuro melodije, ki na koncu zveni kot skladba iz kakšnega starega albuma Ricka Rossa. Tu je še njegov protest proti materializmu v Lamborghini Angels, kjer z menjavami ritma in forme ustvari zvok, ki poslušalca odvrne ali potegne v album. Ob opozarjanju na družbene in socialne težave še vedno ohranja občutek ležernosti, pa če tudi le z nežnimi prepevanji: "High!" (Put 'Em Up).

Brez zavijanja v MTV-ju prijazno formo rapanja in prepevanja refrenov gostujočih pevcev za vsako ceno (spomnite se Words I Never Said s Skylar Grey) očitno tudi pri njem ne gre več. Za nameček se spravi k predelavi skladbe Battle Scars avstralskega popevkarja Guya Sebastiana v novo potencialno toliko opevano pop/rap kolaboracijo - vzorca Love The Way You Lie - radijskih postaj.

Pri poučnih rimah in motivacijskem pripovedovanju na Food & Liquor 2: The Great American Rap Album Pt. 1 pod vsemi skrbno načrtovanimi matricami ostaja pri poslušalcu občutek, da posluša nekaj, kar se bo ohranilo. Če ne drugje, v podzavesti. Lupe Fiasco je anomalija – anomalija, ki vedno bolj postaja umetno konstruirana, tj. anomalija zaradi anomalije -, ki preprosto ustvarja svojo zapuščino z besednimi igrami družbenih razsežnosti.
Ocena: 4, piše: Klavdija Kopina