Foto: Pitchfork/Zajem zaslona na dan 21. 1. 2024
Foto: Pitchfork/Zajem zaslona na dan 21. 1. 2024

Po odmevnih odpuščanjih znotraj družbe Bandcamp, oporni platformi za neodvisne glasbenike in glasbene založbe, je te dni glasbene navdušence doletela še vest, da družba Conde Nast združuje priljubljeno digitalno glasbeno publikacijo Pitchfork z moško revijo GQ. Združitvi so sledila odpuščanja več zaposlenih na portalu, med katerimi je bila tudi glavna urednica portala Pitchfork Puja Patel, kar je sprožilo ogorčenje zaposlenih, ki jih skrbi za prihodnost tega izjemno vplivnega glasbenega medija, ki ga mesečno obišče sedem milijonov bralcev.

Odpuščenih je bilo najmanj 12 uslužbencev, so za Associated Press pod pogojem anonimnosti povedale tri osebe, ki so bile vpletene v situacijo, saj je po njihovih navedbah stanje še vedno nestabilno. Kar deset od teh je bilo odpuščenih v glavnem uredništvu, tako da je v njem ostalo samo osem stalnih sodelavcev.

Anna Wintour na rdeči preprogi na prireditvi Met Gala 2023, dobrodelnem dogodku Metropolitanskega muzeja v New Yorku. Foto: EPA
Anna Wintour na rdeči preprogi na prireditvi Met Gala 2023, dobrodelnem dogodku Metropolitanskega muzeja v New Yorku. Foto: EPA

Sporočilo o odpuščanju zaposlene doletelo prek elektronske pošte
Anna Wintour
, glavna direktorica za vsebine pri Conde Nastu, medijskem konglomeratu, katerega del je tudi Vogue, je v preteklem tednu v elektronskem sporočilu zaposlenim, ki ga je prejela agencija AFP, napovedala spremembe in posledična odpuščanja. "Danes spreminjamo strukturo naše ekipe Pitchforka tako, da jo vključujemo v organizacijo GQ," je bilo zapisano v elektronskem sporočilu.

"Ta odločitev je bila sprejeta po skrbni oceni uspešnosti Pitchforka in po našem mnenju najboljši poti naprej za blagovno znamko, tako da lahko naše poročanje o glasbi še naprej uspeva znotraj podjetja," je sporočila in dodala, da imata "tako Pitchfork kot GQ edinstven in dragocen pristop h glasbenemu novinarstvu, zato smo navdušeni nad novimi skupnimi možnostmi". Pripisala je, da bodo "nekateri sodelavci Pitchforka danes zapustili podjetje", ne da bi navedla, koliko jih bo.

Bralci in zaposleni delavci so se zbrali na družbenih omrežjih
Novica je na družbenih omrežjih sprožila val jeze in žalosti, vključno odpuščenih novinarjev, nekdanjih sodelavcev Pitchforka in ljudi iz celotne industrije. "Na svojem delovnem mestu pri Pitchforku sem se počutila kot na vrtiljaku pred zaprtjem, samo čakala sem, da me odpustijo," je na platformi X zapisala Jill Mapes, ena od urednic pri Pitchforku. "Po skoraj osmih letih so me dotolkla množična odpuščanja. Vesela sem, da smo svoj čas porabili za to, da smo ga ohranjali "manj frajerskega", preden je končal v rokah GQ-ja," je še zapisala.

Amanda Petrusich, sodelavka za glasbo pri časopisu The New Yorker, je dejala, da "brez Pitchforka ne bi imela kariere". "Verjetno tudi ne bi vedela veliko o glasbi. Zdi se, da je to krut udarec za recenziranje albumov kot obliko kritiške obravnave glasbe. Zelo mi je žal za moje drage prijatelje in sodelavce." Laura Snapes, urednica na portalu Guardian in sodelavka Pitchforka, je v izjavi za AP dejala: "Glasba je veliko več kot 'moško zanimanje' ali preživljanje prostega časa. Pitchfork je veliko pozornosti posvečal številnim različnim vrstam glasbe in različnim nišam. Nisem prepričana, ali se bo to ohranilo ob oglasnih vsebinah pokončnih sesalnikov."

Radiohead in Lana Del Ray so bili le eni izmed izvajalcev, ki jih je redno spremljal in o katerih je obširno poročal portal Pitchfork. Foto: Reuters
Radiohead in Lana Del Ray so bili le eni izmed izvajalcev, ki jih je redno spremljal in o katerih je obširno poročal portal Pitchfork. Foto: Reuters

Skoraj tri desetletja prebijanja med najvplivnejše glasbene portale
Pitchfork je ustanovil Ryan Schreiber leta 1996 kot neodvisni glasbeni blog iz Minnesote, ki se je razvil v priljubljeni in izjemno referenčni portal, ki je pokrival obširno alternativno in neodvisno glasbo, preden je postal standardni portal glasbenih novic in recenzij (od ustanovitve je objavil že več kot 28.000 glasbenih recenzij o albumih, koncertih in drugih izdajah).

Iz dobe zgoščenk je izšel s precej širokim naborom nekomercialnih vsebin, ki jih je uredništvo spretno vodilo v dobi digitalne glasbe in v dobi pretočnih vsebin. Pisali so tako humorne novice kot ostre kritike vsebin, obseg njegovega poročanja pa se je prilagajal trenutnim razmeram.

Conde Nast je Pitchfork od Schreiberja odkupil leta 2015, kar je veljalo kot znak, da se mu lahko obetajo uredniške spremembe, saj se GQ, mesečna revija za moške, osredotoča predvsem na pisanje člankov o slavnih in modnih smernicah.