Otto Dix: Die Skatspieler (1920). Foto: Freunde-der-nationalgalerie.de
Otto Dix: Die Skatspieler (1920). Foto: Freunde-der-nationalgalerie.de
Ernst Ludwig Kirchner
Ernst Ludwig Kirchner: Potsdamer Platz (1914). Foto: imj.org.il

Vse slike so nastale v prvi polovici prejšnjega stoletja, velik del njih pa je bil v času nacističnega režima označen za "degenerirano umetnost".

V znamenju števila 50
Razstava, naslovljena Twilight Over Berlin (slov. Somrak nad Berlinom), predstavlja vrhunec kulturnega dogajanja ob tem jubileju. Skozi vse leto se je praznovalo tudi v izraelskem muzeju, ki ga je ustanovil jeruzalemski legendarni župan Teddy Kollek, ki je tudi prav pred 50 leti ustanovil ta muzej.

S slikami je prav tako pripotovalo petdeset prijateljev Narodne galerije iz Berlina, četudi mogoče ne z istim letalom. Težko je ubesediti, kaj čutijo ob pogledu na sliko Otta Dixa, naslovljeno Die Skatspieler (slov. Igralci skata), antimilitaristični kolaž iz leta 1920, ki prikazuje vojne invalide s krvavimi povoji ob partiji kart.

"Cenzura je vedno totalitarna"
Direktor Narodne galerije Udo Kittelmann je v zelo čustvenem govoru povedal: "Tudi umetniška dela imajo usodo, življenje, zgodbo ..." Na Izraelce pa je največji vtis naredi duh časa, ki ga ujamejo slike.

Da prepoved umetnosti ni le stvar preteklosti, spet in spet poudarja Michael Naumann, nekdanji minister za kulturo, in vzame v precep gibanje BDS, saj je cenzura po njegovem mnenju vedno totalitarna.