Poleg tega umetniškega direktorja Festivala Borštnikovo srečanje ne izbira več minister, ampak direktor SNG Maribor, poroča časopis Večer.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Enote SNG Maribor (Drama, Opera, Balet ter Borštnikovo srečanje) so imele doslej ob umetniških direktorjih tudi vsaka svojo strokovno skupino, sestavljeno iz posameznikov, ki so jih predlagale strokovne organizacije. V novem ustanovitvenem aktu jih več ni.

Nekdanji člani skupine Primož Jesenko, Rok Andres in Tone Peršak pravijo, da takšna sprememba škoduje transparentnosti, strokovnosti in dialoškosti tega javnega zavoda. "To nikakor ni poteza, ki bi pripomogla k njegovemu demokratičnemu in preglednemu delovanju," poudarjajo.

Ministrstvo za kulturo: "Strokovne skupine niso organi javnega zavoda"
Na ministrstvu za kulturo so za Večer odgovorili, da z novim sklepom niso več določene strokovne skupine, saj te v skladu z zakonom o uresničevanju javnega interesa za kulturo niso organi javnega zavoda.

"Poleg tega so bile med njihovimi nalogami navedene pravice oziroma obveznosti, ki so v skladu z veljavno zakonodajo v pristojnosti sveta in strokovnega sveta javnega zavoda. Pri tem bi želeli poudariti, da so v svetu zavoda in strokovnem svetu strokovnjaki s področja dela zavoda, ki lahko s svojimi strokovnimi oziroma poslovnimi izkušnjami in javnim ugledom prispevajo k boljšemu delovanju javnega zavoda ter zagotavljajo zastopanost organizacij s področja dela zavoda," razlagajo na ministrstvu.

Sprememba je tudi pri imenovanju umetniškega direktorja Festivala Borštnikovo srečanje (FBS), ki ga je doslej izbiral minister za kulturo, po novem pa direktor SNG Maribor, ki izbira tudi umetniške vodje ostalih enot tega gledališča.

Gledališki kritiki: "Sprememba akta centralizira vso moč v rokah direktorja"
Društvo gledaliških kritikov in teatrologov je v izjavi za javnost, ki jo je sicer napisalo ob odstopu ravnatelja ljubljanske Drame Igorja Samoborja, po navedbah Večera zapisalo, da "sprememba ustanovitvenega akta SNG Maribor centralizira vso moč v rokah direktorja, ukinja strokovna posvetovalna telesa, v primeru Borštnikovega srečanja pa uzakonja nasprotje interesov".

Umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje Aleš Novak. Foto: BoBo
Umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje Aleš Novak. Foto: BoBo

Po mnenju umetniškega direktorja FBS Aleša Novaka sprememba akta ne posega v avtonomijo festivala, saj to področje celovito ureja Pravilnik o delovanju FBS, ki natančno določa selektorske pristope, vključenost deležnikov in ostale, za strokovnost in avtonomijo festivala pomembne vidike.

"Prenos pristojnosti za imenovanje umetniškega direktorja na direktorja SNG Maribor je, kot razumem, posledica uskladitve s področno zakonodajo, umetniški direktor ima namreč status pomočnika direktorja, enako kot velja za Dramo, Balet in Opero," je dejal za Večer.

Na ministrstvu za kulturo prav tako odgovarjajo, da se je z novim sklepom o ustanovitvi "postopek imenovanja pomočnika direktorja za vodenje umetniško-strokovnega dela za področje Borštnikovega srečanja poenotil s postopkom za imenovanje ostalih pomočnikov direktorja".