Slovenski bienale ilustracije je leta 1993 zagnala Sekcija ilustratorjev Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov v sodelovanju z Galerijo Cankarjevega doma. Bienale velja za enega ključnih kulturnih dogodkov, ki oživlja umetniško ilustracijo ter hkrati uspešno premošča brezno med vrhunsko likovno produkcijo in najširšim občinstvom. Mala galerija Banke Slovenije je začela letos sodelovati s to prireditvijo in tako se zdaj po njeno streho s svojimi deli predstavljajo zmagovalci preteklega, torej 13. bienala.

Avtoportret: 58 sekund s Hano Stupica

Prepoznaven avtorski slog Hane Stupica
Prejemnica plakete Hinka Smrekarja Hana Stupica (1988) je izjemno izpopolnjen in prepoznaven avtorski slog oblikovala že zelo zgodaj. Njene knjižne ilustracije so po resnosti prave male študije, ki hkrati vešče citirajo in suvereno razvijajo sanjarsko in razigrano govorico podob. Ilustracije Hane Stupica posedujejo trenutek kultne prepoznavnosti in izvirnosti, povezujejo začarano materialnost severne renesanse, vzvišenost romantizma, ob tem pa neposredno vitalnost, ki ustreza duhu našega časa, je zapisal kurator razstave Vladimir Vidmar.

Foto: David Krančan
Foto: David Krančan

Nagovarjanje s podobami živali
David Krančan (1984) je širši javnosti znan kot pronicljiv ilustrator naslovnic Dnevnikovega Objektiva. Kot je zapisal kurator razstave, njegovo delo odlikujeta velika dinamika kompozicije in razgibana pripovednost, ki subtilno artikulira družbena vprašnja in jih pogosto obravnava s perspektive "malega človeka". Ilustrator o težavah posameznika in družbe pogosto spregovori v podobah živali, dejanskih in fantastičnih, kot v stripu Pijani zajec, ki z izjemno subtilnostjo risbe in pripovedi obravnava dobro znane stiske našega vsakdana. Tudi Krančan je na 13. bienalu prejel Smrekarjevo plaketo.

Z nagrado za Milana Eriča se je začel Slovenski bienale ilustracije

Eričeva lucidna hudomušnost
Na razstavi so na ogled tudi dela vsestranskega umetnika Milana Eriča (1964), ki je na bienalu prejel veliko nagrado Hinka Smrekarja. "Mojstrstvo, ki ga doseže skozi svojo sproščeno in nonšalantno risbo, povezuje humor in nadgeneracijsko energijo. Njegove ilustracije so polne brihtne ironije, obenem pa silne afirmativnosti do življenja in umetnosti. Lucidna hudomušnost Eričevih podob je najboljše zagotovilo prihodnosti ilustracije: animirano premišljevati našo sedanjost za ustvarjanje projekcije boljše prihodnosti," je zapisal Vidmar.

Razstava hkrati napoveduje tudi 14. bienale, ki je zaradi epidemije prestavljen na jesen. Nastala je v sodelovanju z Zvezo društev slovenskih likovnih umetnikov, v Mali galeriji Banke Slovenije si jo je mogoče ogledati do 15. maja.