Narasla Bolska lani. Foto: Alex Reberšek
Narasla Bolska lani. Foto: Alex Reberšek
Poplave so odnesle vozilo AMZS-ja z dvema osebama.
Na občini so pred leti sami umaknili vlogo za soglasje, pravijo na Arsu. Foto: Alex Reberšek

Energetika Vransko je julija 2007 na Arso podala vlogo za izdajo vodnega soglasja za gradnjo dovozne ceste od krožišča Čeplje do krožišča pri Poligonu varne vožnje v Čepljah, vendar je vlogo pozneje umaknila. Zaradi tega je ARSO izdal sklep o ustavitvi postopka.

Arso

Lanske poplave so v strugi potoka Bolska naplavile tudi dve trupli. Šlo je za delavca in delavko v avtomobilu AMZS-ja, ki ju je 13. septembra zgodaj zjutraj odnesla narasla voda.

Ni znano, ali sta dejansko zapeljala na most, ki je bil že hudo poškodovan ob velikih nanosih vejevja, ali pa je voda že predtem zalila tudi asfalt ob straneh.

V vsakem primeru so začele vpletene strani takoj zatem začele prelagati odgovornost druga za drugo. Župan občine Vransko Franc Sušnik je po policijskem zaslišanju pokazal na koncesionarja Energetiko Vransko, na državo in Agencijo za okolje.

Kdo je odgovoren
Energetika Vransko je odgovorna za upravljanje in vzdrževanje občinskih cest, zato bi morala cesto ter most tisto noč zapreti, je poudaril. Država bi morala izvesti prestavitev struge, saj je za občino to predrago. Agencija za okolje pa je tista, ki dolgo ni izdala potrebnih soglasij, pa tudi neprimerno je vzdrževala strugo, je povedal župan.

Naposled je pred dnevi dejal, bo občina naposled začela projekt gradnje mostu čez Bolsko, in to še letos. Dolgo so čakali na soglasje Arsa, ki je gradnjo mostu več let pogojeval z regulacijo in prestavitvijo struge Bolske za okoli 500 metrov. Zdaj pa agencija tega ne zahteva več, je zatrdil. Pojasnil je tudi, da bodo mostu začeli graditi takoj, ko bodo na okoljski agenciji projekt odobrili, kar je pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja, nato pa bodo začeli iskati izvajalca del.

Arso: Popolnoma netočne informacije
Arso ni nikoli pogojeval prestavitve struge, so v odzivu zapisali na Arsu. Poudarili so razliko: most je del cestne infrastrukture in tako v upravljanju lokalne skupnosti, medtem ko agencija vzdržuje vodotoke. Projektne pogoje izda le zato, ker gradnja lahko vpliva na vodni režim. "Arso ne more prevzeti odgovornosti za most na potoku Bolska, ker ni v njeni pristojnosti," so zapisali v odzivu na županove izjave.
Poudarili so, da je agencija v tem primeru že izdala projektne pogoje. Ti so sploh osnova za prijavo projekta, ki ga izdela investitor, Arso pa na koncu prouči in - na podlagi vloge stranke - izda ali pa ne izda vodnega soglasja.

Energetika je vlogo umaknila
Energetika Vransko je julija 2006 - prek Projektive inženiringa, pripravljalca projekta - zaprosila za pogoje gradnje, Arso pa jih je izdal že mesec dni pozneje. Vloga za izdajo vodnega soglasja je sledila leta 2007. Kje se je zapletlo? Energetika Vransko je vlogo nato sama umaknila in Arso je zato postopek ustavil, so pojasnili za MMC.

Nadaljevanje je sledilo šele decembra 2014, po nesreči, ki je močno odmevala v javnosti. Takrat je občina Vransko prek podjetja Subra podala vlogo za izdajo projektnih pogojev gradnje nadomestnega mostu. Mesec dni pozneje jih je tudi prejela, sporoča Arso, "in vsebinsko so bili praktično enaki kot tisti iz leta 2006". Ker pa je bila vmes - leta 2008 - sprejeta nova uredba o posegih v območja, ogrožena zaradi poplav, so v vanje dodali še to, a občina torej ni leta čakala na Arsova soglasja.

Most že večkrat uničen
AMZS je sicer nedavno opozoril, da je bil most, kjer se je zgodila nesreča, že večkrat uničen. Državo je pozval, naj vse nevarne odseke zapre in čim prej sanira. V zadnjih desetih letih so pri delu umrli štirje delavci zveze, so še razkrili.

Nadomestni most bo predvidoma stal 250.000 evrov.




Energetika Vransko je julija 2007 na Arso podala vlogo za izdajo vodnega soglasja za gradnjo dovozne ceste od krožišča Čeplje do krožišča pri Poligonu varne vožnje v Čepljah, vendar je vlogo pozneje umaknila. Zaradi tega je ARSO izdal sklep o ustavitvi postopka.

Arso