Ljubljanski svetniki so sprejeli predlog prometne politike, ki je tudi podlaga za načrtovano zaprtje dela Slovenske ceste, na odseku med Šubičevo in Gosposvetsko cesto. Foto: BoBo
Ljubljanski svetniki so sprejeli predlog prometne politike, ki je tudi podlaga za načrtovano zaprtje dela Slovenske ceste, na odseku med Šubičevo in Gosposvetsko cesto. Foto: BoBo

Do leta 2020 želijo na Mestni občini Ljubljana prerazporediti deleže udeležencev v prometu tako, da se bo tretjina ljudi na vse poti v mestu opravila peš ali s kolesom, tretjina z javnim prevozom in taksiji, tretjina pa z osebnim avtomobilom.

Podatki MOL-a namreč kažejo, da je bilo lani 20 odstotkov poti opravljenih peš ali s kolesom, 13 odstotkov z avtobusi, kar 67 odstotkov pa z avtomobili. Pri načrtovanju nove prometne politike MOL-a bodo imele prednost tiste oblike mobilnosti, ki so z vidika onesnaževanja zraka, hrupa ter energetske in prostorske potratnosti najugodnejše - kot je pojasnil David Polutnik z mestne uprave, želijo namreč spodbujati javni prevoz, hojo in kolesarjenje.

NSi proti predlogu
Svetniški klub NSi-ja je predlagal umik obravnave prometne politike z dnevnega reda seje, a večina svetnikov predloga ni podprla. V NSi-ju so prepričani, da je predlog "nedorečen, nekonkreten in nerealen", in menijo, da bi moral biti narejen terminski načrt s konkretnimi projekti, zapisano pa bi moralo biti tudi, koliko, kdaj in za koliko denarja bo to narejeno. A župan Zoran Janković je odgovoril, da gre v dokumentu le za prometno politiko, konkretni načrti pa bodo zapisani v načrtu razvojnih programov. Nekateri svetniki so v razpravi opozorili tudi na neurejene kolesarske steze v mestu ter na težave s pomanjkanjem parkirišč pri dvorani in stadionu v Stožicah.

Spremembe na Špici
Obenem so svetniki na seji sprejeli tudi več prostorskih aktov - sprejeli so predlog sprememb odloka o občinskem podrobnem načrtu za območje Špice, saj so bile spremembe leta 2009 sprejetega odloka, ki omogoča ureditev mestnega parka in pristanišča na tamkajšnjem območju, potrebne zaradi arheoloških odkritij dediščine koliščarjev, ki ne sme biti oškodovana. Tako med drugim načrtovani paviljon ne bo podkleten, spremeniti pa se mora tudi položaj komunalnih vodov.