Ostaja vprašanje, zakaj se žičnica po sunku vetra ni ustavila takoj. Foto: Mariša Bizjak
Ostaja vprašanje, zakaj se žičnica po sunku vetra ni ustavila takoj. Foto: Mariša Bizjak
Napovedi, da bodo morda že konec tedna na Kaninu lahko pognali vsaj sedežnice na vrhu, so se izkazale za preveč optimistične. Foto: Mariša Bizjak

Potem ko si je kraj nesreče v soboto že ogledal inšpektor Iztok Menart, so poškodovani steber krožnokabinske žičnice na Kaninu pregledovali tudi strokovni delavci Zavoda za gradbeništvo (ZAG) Slovenije.

ZAG, ki ga je prometno ministrstvo pooblastilo za tehnične preglede žičniških naprav v Sloveniji, konkretnih podatkov ne želi dajati, saj da sta za to pristojna policija, ki preiskuje sum storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti, in upravljavec smučišča ATC Kanin, ki je tudi naročnik pregleda.

Da je bil za nesrečo na 17. stebru, ko sta pretekli petek na tla padli dve gondoli, morda res kriv veter, je mogoče skepati po vidni modri packi na stebru in meritve vetra, ostaja pa vprašanje, zakaj se žičnica ni zaustavila takoj.

"Sunek vetra je kabino potisnil v steber, kabina je zato zanihala. Verjetno je prišlo v tistem trenutku do izpada enega dela vrvi iz dela kolesne baterije, kabina se je nekako zagozdila. Vrv je tekla naprej, prišla je druga kabina, ki je treščila v to, in tako naprej. Kolesna baterija je sicer varovana s stikalom, ki se prekine, če vrv pade na lovilec kolesne baterije. V tem primeru je bil očitno tako močan sunek, da je vrv šla preko tega lovilca in tako ni mogla zadeti stikala, posledično pa se tudi tokokrog ni mogel prekiniti," pojasnjuje najverjetnejši scenarij nesreče Aleš Uršič, v. d. direktorja družbe ATC Kanin.

Dokler vse podrobnosti ne bodo znane, tako slovenski del smučišča Kanin - Sella Nevea ostaja zaprt. Alternativa za domačine in smučarje, nastanjene v Bovcu, je tudi brezplačen avtobusni prevoz do 30 kilometrov oddaljene Selle Nevee (vsak dan odhod iz Bovca ob 9. uri in odhod iz Selle Nevee ob 16. uri).

To zagotovo vpliva tudi na italijanski del povezanega smučišča, razlaga Peter Gerdol iz Promotourja: "Smučišče je delovalo dobro, ko je bilo povezano, ko je bil dostop z obeh strani smučišča. Ta omejitev, ki jo imamo trenutno, seveda vpliva tudi na nas. Upam, da se bo čim prej odprl vsaj zgornji del Kanina."