Foto: BoBo
Foto: BoBo

Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec je napovedal, da bo težko pričakovani predlog poroštvenega zakona za graditev ceste med Šentrupertom in Velenjem vložil v mesecu dni.

Vendar, kot je poročala novinarka Radia Slovenija Metka Pirc, je od prve do zadnje lopate minilo še kar nekaj časa. Najhitreje do leta 2027 naj bi se po besedah predsednika uprave Darsa Valentina Hajdinaka peljali med Velenjem in Slovenj Gradcem.

"Avtocestno omrežje, ki ga uporabljamo, je dokaz, da je bila odločitev o nacionalnem projektu gradnje avtocest pravilna. Tako kot je pravilna tudi odločitev, da projekt izgradnje tretje razvojne osi obravnavamo in uresničujemo prednostno ter ga v družbi Dars zaključimo v okviru rokov, ki nam jih je postavila država. To pomeni dokončanje celotne, nekaj več kot 31 kilometrov dolge trase od Šentruperta do Slovenj Gradca do konca leta 2027," je po poročanju STA-ja dejal Hajdinjak.

Hajdinjak je tudi izpostavil zahtevnost del na sklopu Jenina in tudi na drugih delih 17-kilometrskega odseka med Velenjem in Slovenj Gradcem, kjer bodo trije predori, trije pokriti vkopi, 16 viaduktov, sedem mostov ter deset nadvozov in podvozov. Ocenil je, da gre zaradi težavnosti terena za enega zahtevnejših odsekov na slovenskem avtocestnem omrežju in tudi za izjemen finančni zalogaj. Po tekočih cenah skupaj s stroški financiranja in davki ocena naložbe v ta odsek presega 800 milijonov evrov.

Dela na sklopu Jenina obsegajo gradnjo 1,15 kilometra hitre ceste, priključne ceste, viaduktov Jenina in Visočnik, mostu Jenina in še nekatera druga dela. Za pogodbeno vrednost 37,38 milijona evrov jih bo izvedel konzorcij gradbenih podjetij Pomgrad, Garnol, GGD in VOC Celje, pogodbeni rok za končanje del pa je 30 mesecev.

Začetek gradnje hitre ceste na Koroškem

Dolgo čakanje na hitro cesto

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec pa se je strinjal, da Korošci predolgo čakajo na hitro cesto, ki vpliva na razvoj regije. "Verjamem, da lahko v začetku naslednjega leta začnemo graditi še preostala dva odseka, zlasti Konovo-Škale. Vladi in DZ-ju bom v kratkem predložil poroštveni zakon za gradnjo ceste med Šentrupertom in Velenjem," je dejal. Gre za skoraj 40 milijonov evrov vreden odsek.

"Koroška in Bela Krajina sta edini regiji v Sloveniji, ki nimata zgrajenega niti kilometra avtoceste ali hitre ceste. Koroška je regija, ki ima izrazito slabo prometno povezanost z osrednjim delom Slovenije in ostalimi slovenskimi regijami. Žal," je še dejal minister in se zavzel za to, da se Korošcem omogočijo enake možnosti za razvoj, kot ga imajo ostali prebivalci Slovenije, in izrazil željo, da ne bi nikoli več slišali, da se gradnja te ceste na Koroško ne izplača, ker na določenem območju živi premalo ljudi, in da ni ekonomske upravičenosti.

Minister Vrtovec, ki se je zahvalil Mladinski iniciativi za tretjo razvojno os za prizadevanja za začetek gradnje, pa je bil v nagovoru oster do različnih okoljevarstvenih organizacij in civilnih združenj, ki jih je pozval, naj "ne mečejo polen pod noge, ampak da pomagajo". Poudaril je, da tudi pri ostalih odsekih tretje razvojne osi ne bodo pristajali "na nagajanje" in se umikali.

Izguba kmetijskih zemljišč

Gradnja hitre ceste prinaša tudi posege v zasebno lastnino. Kmet Matej Skrivarnik s kmetije Visočnik je povedal, da bodo zaradi hitre ceste izgubili četrtino svojih kmetijskih zemljišč, kar pomeni nižji stalež živine, saj ni bilo možno dobiti nadomestnih kmetijskih zemljišč, za kar so si prizadevali. Za izgubljena zemljišča je kmetija dobila odškodnino, s katero se je "morala strinjati", saj druge možnosti niso imeli, je za medije povedal Skrivarnik.

Zamude na jugu tretje osi

Minister Vrtovec je izrazil željo, da se gradnja čim prej začne tudi na južnem delu tretje razvojne osi. Tam se po ministrovih besedah že dela finančna škoda, ker ne uspejo speljati potrebnih postopkov.

Prvi mož Darsa Hajdinjak pa je v zvezi s 40 milijoni evrov evropskih sredstev, ki so bila predvidena za južni del tretje razvojne ose na območju Novega mesta in tam zaradi zamud pri pridobivanju dovoljenj ne bodo porabljeni, pojasnil, da so predlagali prenos sredstev na severni del tretje razvojne osi.